“Riga Master Workshop” restaurējusi leģendārās “Porsche” 356.sērijas automobili

Porsche 356B_pub_bilde 01

Viena no Baltijā profesionālākajām auto restaurēšanas darbnīcām “Riga Master Workshop” (RMW) pēc gada ilga darba ir pabeigusi restaurēt leģendārās “Porsche” 356.sērijas automobili.

“Porsche” 356″ sērija ir viena no slavenākajām Vācijas autobūvētāja “Porsche” radīto modeļu klāstā. Sportiskie un funkcionālie auto “vectētiņi”, kas tapa pagājušā gada 50.-60.gados, mūsdienās iemantojuši stila ikonas statusu.

Vēsturiskais spēkrats Latvijā ievests no ASV, bet pēc restaurācijas tas aizceļos pie auto jaunā īpašnieka uz Vāciju.

Arī amerikāņu poproka grupas “Maroon 5″ solista Adama Līvaina sirds, šķiet, pieder šim vēsturiskajam autiņam. Slavenais dziedātājs un sieviešu elks bieži maina draudzenes. taču kopš pērnā gada nogales ir nemainīgi kopā ar savu stilīgo ripojošo smukulīti “Porsche” 356″.

“Mūsu prasmīgo meistaru rokās 1963. gadā būvētais automobilis “Porsche 356B” ir pilnībā atguvis savu bijušo godību. Lai gan restaurācija prasīja gadu, paveiktais sniedz milzu gandarījumu,” prieku neslēpa „RMW” īpašnieks Māris Bebris.

Restaurācijas gaitā atklājies, ka Amerikā autoservisa meistari bijuši izdomas bagāti – spēkrata grīdas labošanai viņi savulaik izmantojuši saplacinātas „Coca-Cola”  bundžiņas, kas bijušas piekniedētas pie grīdas. Savukārt braucamrīka ventilācijas sistēmā uziets medaljons ar Dievmātes attēlu. “Darbnīcā mēļo, ka tieši tas ļāvis auto izdzīvot un atdzimt no jauna,” smejot sacīja Bebris.

Porsche 356B_pub_bilde 03

Mūsdienās tūkstošiem “Porsche” īpašnieku joprojām uztur dzīvu sportisko 356.sērijas modeļu leģendu – viņi ir saglabājuši savas automašīnas un regulāri ar tām piedalās dažādos auto entuziastu pasākumos.

Laika posmā no 1948. līdz 1965. gadam izgatavoja apmēram 76 tūkstošus “Porsche 356″ eksemplāru. Jau 50.gadu sākumā 356. modelis savas aerodinamikas, vadāmības un izcilās izgatavošanas kvalitātes dēļ bija ieguvis lielu atpazīstamību auto cienītāju vidū abos Atlantijas okeāna krastos. Savulaik tā pārdošanas cena ASV bija aptuveni 4000 ASV dolāru. 1964 gadā tirgū parādījās “Porsche 356″  pēctecis “Porsche 911″.

“Porsche 356″ pamatkonstrukcija, kas balstīta uz nesošās virsbūves izmantošanu ar aizmugurē novietotu gaisa dzesēšanas ar augšvārstu gāzu sadales mehānismu, centrālo sadales vārpstu, 4-cilindru boksermotoru palika nemainīga visu 356. modeļa ražošanas laiku. Ieviestie uzlabojumi bija galvenokārt evolucionāri un funkcionāli  pretstatā mākslīgi veidotām stila izmaiņām.

Porsche 356B_pub_bilde 02

Birkas: