Sestdien, 2.novembrī – divas nedēļas pirms oficiālas pārdošanas uzsākšanas – “BMW” pārstāvja “Inchcape BM Auto” salonā Rīgā notika iecienītā premium krosovera „BMW X5” trešās paaudzes automobiļa prezentācija Latvijā. Rīta pusē auto tika atrādīts mediju pārstāvjiem, bet vakarā aizvadīts klientu burziņš.
X5 pirmā paaudze (rūpnīcas kods E53) ienāca tirgū 1999.gadā. Uz šo brīdi Latvijā esot 1923 šīs paaudzes automobiļi. Otrā paaudze (E70) pārdošanā nonāca 2006.gadā un šādu auto Latvijā esot 567.
Debitējot trešajam X5 (F15), „BM Auto” valdes loceklis Ivars Norvelis lepni ziņoja: „ X5 E70 bija segmenta līderis globāli un Latvijā šajā klasē, un arī jaunais X5, saglabājot visas E70 priekšrocības, ir ieguvis vēl vairāk jaunu aprīkojumu un individualizācijas iespējas. Arī dzinēju un transmisiju jomā auto kļuvis jaudīgāks un efektīvāks kā jebkad, tāpēc arī ar „BMW X5 F15” mēs un „BMW AG” lūkojamies tikai un vienīgi uz pirmo vietu Premium SAV klasē, gan Latvijā, gan arī pasaulē”.
Ja, uzbūvējot jaunu SUV (Sport Utility Vehicle), tikai tāpēc lai mēģinātu atšķirties no citiem līdziniekiem, kādam to ienāca prātā nosaukt nevis par SUV, bet par SAV (Sport Activity Vehicle), no tā jau lietas būtība nemainās. Eiropā un lielu tiesu arī Ziemeļamerikā, mid-size luxury crossover grupā X5 galvenie konkurenti, pirmajam bavāriešu SUV tipa auto dzimstot, bija un joprojām ir „Mercedes-Benz ML” un „Lexus RX”. Aktuāli konkurenti protams ir arī „Volvo XC90 un „Range Rover Sport”.
Taču zināmā mērā var piekrist Norveļa kunga citam apgalvojumam. Proti,
daļai turīgās publikas X5 ir kļuvis par sava veida kultu un, ļoti iespējams, šis modelis spētu izdzīvot pat tad, ja nevienu citu „BMW” modeli vairs neražotu.
Trešās paaudzes „BMW X5” ārēji no priekšgājēja neatšķiras īpaši daudz vairāk kā otrā no pirmās paaudzes. Uzkrītošākās izmaiņas nes LED tehnoloģiju ienākšana optikā. Arī salons nav mainīts konceptuāli, bet tikai evolucionējis. Jaunajam auto ir mazliet garāka aizmugures pārkare un līdz ar to nedaudz vairāk vietas tiks trešās rindas pasažieriem versijā ar septiņām sēdvietām. Protams, komforta un izklaides aprīkojumam pievienotas me mazums jaunas modernās funkcijas.
Jaunums ir ievērojamākas individualizācijas iespējas. Vispirms jau dizaina ziņā: ja iepriekš būtībā bija tikai divi dizaina risinājumi – automobilis bez M pakotnes un ar M pakotni, tad tagad piedāvājumā papildus ir arī Pure Experience un Pure Excellence dizaina līnijas. Tas saistīts ar Premium segmenta klientu vēlmēm individualizēt automobili. Šobrīd dizaina ziņā vien ir pieejami četri dažādi dizaina varianti.
Lētākais jaunais X5 ir aprīkots ar 2,0 litru tilpuma četrcilindru dīzeļdzinēju (218 Zs) un tāds bāzes cenā būs nopērkams sākot no 55 850 eiro. Pats par sevi saprotams, ka dārgākais būs „X5 M50d” ar rindas sešcilindru 3,0 litru tilpuma pamatīgi turbinētu un 384 Zs vērtu motoru. Tā cena sākot no 89 000 eiro. Varbūt būsit izbrīnīti, bet ieskrējiena dinamikā pēc rūpnīcas datiem pirmais otrajam zaudē tikai 2,9 sekundes. „M50d” 0-100 km/h spēj 5,3, bet vispieticigākais jaunais X5 8,2 sekundēs. „X5 M50d” gan nav pats ātrākais, jo to par 3 sekundes desmitdaļām sit pušu 4,4 litru V8 benzīna dzinēja versija „X5 50i”.
Pārdošana tiks uzsākta 16.novembrī. Pēc I.Norveļa paustā, piecu klientu jau iepriekš pasūtītās mašīnas jau esot Rīgā un gaidot nolikto pārdošanas dienu.