„Rolls-Royce Wraith” beidzot atklāts

Viens no noslēpumainākajiem Ženēvas autošova jaunumiem – luksus fastbeks „Wraith” no limuzīnfirmas „Rolls-Royce” beidzot ir apskatāms pilnā krāšnumā.

Ražotāja sākotnēji izplatītā informācija satur padsmit lappuses (!) teksta, taču pārsvarā tās ir reklāmiskas frāzes par auto un zīmola unikalitāti. Taču galvenos tehniskos parametrus jau zinām. „Wraith” tiek uzstādīts patiešām jaudīgs V veida 12 cilindru benzīna dzinējs ar dubultu turbopūti un 624 Zs jaudu. Taču iepriekš nekonkrētos solījumus par auto spēku un dinamiku vairāk par jaudas rādītāju apliecina nudien vienreizējie maksimālā griezes momenta parametri. Nemainīgi maksimālie (un kolosālie!) 800 Nm pieejami diapazonā no 1500 līdz 5000 dzinēja apgriezieniem.

Nav brīnums, ka ar šādiem rādītājiem visnotaļ smagais spēkrats tik un tā ir īsta raķete, jo no vietas ātrumu 100 km/h sasniedz 4,6 sekundēs.

Pārsteidz vienīgi, ka maksimālais ātrums tomēr ir elektroniski ierobežots jau pie 250 km/h.

„Wraith” spēka agregāts ir komplektēts ar pazīstamās firmas „ZF” astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Taču „Rolls-Royce” uzsver, ka „Wraith” ir apveltīts ar zīmola vēsturē visintelektuālāko transmisiju, jo pārnesumu pārslēgšanā bez citām progresīvām tehnoloģijām vēl pielietota Satellite Aided Transmission jeb SAT sistēma, kas, izmantojot GPS rādītājus, spēj jau pirms reālas darbības uzminēt vadītāja plānus un attiecīgi ieslēgt nepieciešamo pārnesumu. Piemēram, veicot lēnāku pagriezienu, SAT jau laikus sagatavos nepieciešamo pārnesumu, lai, atklājoties taisnei, „Wraith” uzsāktu iespējami efektīgāku paātrinājumu. Izklausās mazliet pēc fantastikas, bet…

Fastback virsbūvju vēsture aizsākās pagājušā gadsimta 30-jos gados līdz ar pludlīniju konstukciju ienākšanu autobūvē. Šo terminu vispirms sāka lietot Amerikā un Fastback ātri vien plaši sāka asociēties ar ātrumu un dinamiku, bet kulmināciju šī tēma sasniedza 50-jos gados Eiropā ar GT klases sporta automobiļiem. Taču „Wraith”, kā uzsver „Rolls-Royce”, nav vienkārši brutāli spēcīgs GT automobilis, bet reizē ir arī patiesi grezns un komfortabls limuzīns. Cik var spriest pēc paša ražotāja pievienotajām bildēm un visa, ko no „Rolls-Royce” esam redzējuši agrāk – tā arī ir.

 “Rolls-Royce Wraith” tehniskie dati

Garums 5269 mm
Platums 1947 mm
Augstums (bez slodzes) 1507 mm
Riteņu garenbāze 3112 mm
Pagrieziena rādiuss 12,7 m
Bagāžas nodalījma ietilpība 470   l
Pašmasa 2360 kg
Dzinēja tips/vārstu skaits V12/48
Degvielas padeves sistēma Tiešā iesmidzināšana
Maksimālā jauda 624 Zs pie 5600 apgr./minūtē
Maksimālā grieze 800 Nm no 1500 līdz 5500 apgr./minūtē
Degviela Benzīns
Maksimālais ātrums 250 km/y (elektroniski ierobežots)
Dinamika 0-100 km/h 4,6 s
Degvielas patēriņš
pilsētā 21,2 l/100 km
Ārpus pilsētas 9,8 l/100 km
Kombinētā ciklā 14,0 l/100 km
CO2 izmeši 327 g/km
Birkas: