Viens no noslēpumainākajiem Ženēvas autošova jaunumiem – luksus fastbeks „Wraith” no limuzīnfirmas „Rolls-Royce” beidzot ir apskatāms pilnā krāšnumā.
Ražotāja sākotnēji izplatītā informācija satur padsmit lappuses (!) teksta, taču pārsvarā tās ir reklāmiskas frāzes par auto un zīmola unikalitāti. Taču galvenos tehniskos parametrus jau zinām. „Wraith” tiek uzstādīts patiešām jaudīgs V veida 12 cilindru benzīna dzinējs ar dubultu turbopūti un 624 Zs jaudu. Taču iepriekš nekonkrētos solījumus par auto spēku un dinamiku vairāk par jaudas rādītāju apliecina nudien vienreizējie maksimālā griezes momenta parametri. Nemainīgi maksimālie (un kolosālie!) 800 Nm pieejami diapazonā no 1500 līdz 5000 dzinēja apgriezieniem.
Nav brīnums, ka ar šādiem rādītājiem visnotaļ smagais spēkrats tik un tā ir īsta raķete, jo no vietas ātrumu 100 km/h sasniedz 4,6 sekundēs.
Pārsteidz vienīgi, ka maksimālais ātrums tomēr ir elektroniski ierobežots jau pie 250 km/h.
„Wraith” spēka agregāts ir komplektēts ar pazīstamās firmas „ZF” astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu. Taču „Rolls-Royce” uzsver, ka „Wraith” ir apveltīts ar zīmola vēsturē visintelektuālāko transmisiju, jo pārnesumu pārslēgšanā bez citām progresīvām tehnoloģijām vēl pielietota Satellite Aided Transmission jeb SAT sistēma, kas, izmantojot GPS rādītājus, spēj jau pirms reālas darbības uzminēt vadītāja plānus un attiecīgi ieslēgt nepieciešamo pārnesumu. Piemēram, veicot lēnāku pagriezienu, SAT jau laikus sagatavos nepieciešamo pārnesumu, lai, atklājoties taisnei, „Wraith” uzsāktu iespējami efektīgāku paātrinājumu. Izklausās mazliet pēc fantastikas, bet…
Fastback virsbūvju vēsture aizsākās pagājušā gadsimta 30-jos gados līdz ar pludlīniju konstukciju ienākšanu autobūvē. Šo terminu vispirms sāka lietot Amerikā un Fastback ātri vien plaši sāka asociēties ar ātrumu un dinamiku, bet kulmināciju šī tēma sasniedza 50-jos gados Eiropā ar GT klases sporta automobiļiem. Taču „Wraith”, kā uzsver „Rolls-Royce”, nav vienkārši brutāli spēcīgs GT automobilis, bet reizē ir arī patiesi grezns un komfortabls limuzīns. Cik var spriest pēc paša ražotāja pievienotajām bildēm un visa, ko no „Rolls-Royce” esam redzējuši agrāk – tā arī ir.
“Rolls-Royce Wraith” tehniskie dati
Garums | 5269 mm |
Platums | 1947 mm |
Augstums (bez slodzes) | 1507 mm |
Riteņu garenbāze | 3112 mm |
Pagrieziena rādiuss | 12,7 m |
Bagāžas nodalījma ietilpība | 470 l |
Pašmasa | 2360 kg |
Dzinēja tips/vārstu skaits | V12/48 |
Degvielas padeves sistēma | Tiešā iesmidzināšana |
Maksimālā jauda | 624 Zs pie 5600 apgr./minūtē |
Maksimālā grieze | 800 Nm no 1500 līdz 5500 apgr./minūtē |
Degviela | Benzīns |
Maksimālais ātrums | 250 km/y (elektroniski ierobežots) |
Dinamika 0-100 km/h | 4,6 s |
Degvielas patēriņš | |
pilsētā | 21,2 l/100 km |
Ārpus pilsētas | 9,8 l/100 km |
Kombinētā ciklā | 14,0 l/100 km |
CO2 izmeši | 327 g/km |