Kā ziņo Zviedrijas mediji, autokompānija “SAAB” ir uzsākusi “9-3” elektriskās modifikācijas ražošanu.
Pirmie “Saab 9-3 Electric” no konveijera esot nobraukuši otrdien, 8. aprīlī. Ja jau par pirmajiem tiek runāts daudzskaitlī, tātad varam secināt, ka izgatavoti ir vismaz divi elektromobiļi. Taču informācija par to tehnisko pildījumu pagaidām tiek turēta slepenībā. Vienīgais, kas šobrīd zināms par “9-3 Electric”, ka tas ar pilnībā uzlādētu akumulatoru bateriju spēj nobraukt līdz 320 km distanci.
Zviedru žurnālisti noskaidrojuši, ka pirmajā kārtā (netiek precizēts, vai tā noslēgsies šogad) paredzēts izgatavot 200 elektromobiļus, kas tiks nosūtīti uz Ķīnu, kur tie Cindao pilsētā piedalīsies valsts atbalstītā izmēģinājumu programmā.
Interesanti, ka izmēģinājumi vēl nav sākušies, bet ražotājs jau ieplānojis vēl šogad veikt pirmos konstruktīvos uzlabojumus.
Tostarp tiek solīti modernāki, vieglāki un ar lielāku kapacitāti akumulatori. Kāpēc gan tādus nevarēja uzstādīt uzreiz? Varbūt tie šobrīd vēl ir tikai konceptuāla projekta stadijā..?
Eiropas tirgū elektriskais “Saab” tiek solīts nākamgad. Taču ļoti iespējams, ka ar to būs tāpat kā ar “parasto” versiju. Atgādināsim, ka pagājušā gada nogalē Trolhetenā tika atsākta sedana “9-3” 2011. gada modeļa benzīna versijas izlaide. Par izlaides apjomiem precīzu ziņu nav, taču tiek vēstīts, ka lielākā daļa saražotās produkcijas tiek realizēta Ķīnas tirgū, bet nelielu skaitu automobiļu varot iegādāties arī Zviedrijā – pievērsiet uzmanību –, vēršoties tieši pie ražotāja. Nez vai daudzi ir vērsušies? Taču gadījumā, ja nu jūs savā dzīvē esat sačakarējis pilnīgi visu, un līdz absolūtai nirvānai vairs pietrūkst vienīgi ķīniešu “Saab”, tad tā ir iespēja – dodieties svētceļojumā uz Trolhetenas rūpnīcu un lūdziet. Un jums (protams, par attiecīgu samaksu) tiks dots…