„Silex Chreos” – nezināmu ģēniju radīts sapņu elektroauto vai “pīle”?

Silex Chreos 01

Autopasaulē līdz šim faktiski nepazīstams Maltas alternatīvo tehnoloģiju uzņēmums „Silex Power” pēkšņi nācis klajā ar no kājām gāžošu sensāciju – izplatījis tehniskos datus un attēlus elektromobilim, kas ar vienu uzlādi varot veikt 1000 kilometrus!

Vai tas tiešām iespējams! Iespējams gan jau tas būs, tikai jautājums kad – drīzumā vai pēc gadiem 10 – 20 vai pat ilgāk. Kā zināms, elektromobiļu plašas invāzijas galvenais šķērslis pašlaik ir nepietiekama akumulatoru kapacitāte un to lielie gabarīti, kā arī pamatīgs svars.

„AutoMedia.lv” jau vēstīja, ka vairāki lieli autoražotāji galvenokārt šī iemesla dēļ šobrīd piebremzē savas aktivitātes elektroauto tālākā izstrādē.

Pēc „Silex” datiem „Chreos” akumulatori spēs nodrošināt 1000 km nobraukumu ar  vienu uzlādi pie vidējā ātruma 125 km/h, turklāt to pilnīgai uzlādei pietikšot ar 10 minūtēm!

Tiesa, šādam uzlādes sniegumam nepieciešama speciāla uzlādes aparatūra nevis 230V parastais elektrotīkls.

Futūristiskā dizaina hečbekam „Chreos” paredzēti veseli četri elektromotori – pa vienam uz katru riteni. Arī auto gabarīti ir paredzēti visai vareni – garums 5,42 m, platums 2,16 m un augstums 1,48 m, bet riteņu garenbāze 3,54 m. Garāks, platāks un ar garāku riteņu bāzi kā 7.sērijas „BMW”!

Ņemot vērā gabarītus, kā arī četru elektromotoru un akumulatoru iespējamo svaru, var iedomāties, ka „Chreos” svērs vismaz tik, cik bruņots armijas „Hummer” – proti ap 2,7 tonnām, kas pēc vispārējiem priekšstatiem priekš elektroauto akumulatoru enerģijas rezervēm ir kā akmens kaklā peldētājam. Tālu jau arī nav – „Silex” apgalvo, ka „Chreos” svērs 2,2 tonnas, bet salona iekārtojums paredzēts tikai četriem braucējiem – tātad luksuss.

Silex Chreos 03

Visnotaļ graujoši šķiet vēl daži izplatītie tehniskie dati. Ieskrieties līdz ātrumam 100 km/h šis brīnumainas elektromobilis spēšot aptuveni 2,9 sekundēs! „Ferrari F-1” un pārējie var iet atpūsties? Varbūt F-1 čempionātam būtu lietderīgi izmantot pāris desmitus vienādu „Chreos”, lai beidzot labākā pilota noteikšanā galvenā loma nudien ir paša braucēja spējām, nevis bāgātāko komandu tehniskajam arsenālam…

Gandrīz F-1 cienīgo dinamiku nodrošināšot visu četru elektromotoru kopējā 648 Zs jauda un fantastisks 4400 Nm griezes monents. Lai sasniegtu ātrumu 200 km/h maltiešu brīnumauto vajadzēšot tikai aptuveni 6 sekundes, bet  maksimālais ātrums,ko „Chreos” attīstīšot, esot 300 km/h. Turklāt, pēc „Silex” paustā 300 km/h ir „piespiedu griesti”, jo maksimālais ātrums pie šīs atzīmes tikšot ierobežots elektroniski.

„Silex” ģenerāldirektors Džonatans Grečs sola, ka „Chreos” plānots laist ražošanā tuvāko trīs gadu laikā.

Tiesa gan – neko taustāmāku, kā dažas datormaketētāju radītas bildes un uz papīra lapas uzliekami tehniskie dati, „Silex” pagaidām nesniedz. Jauna informācija būšot tuvāko mēnešu laikā, piemēram, aprīlī tiek solīts publiskot „Chreos” interjera izskatu… Nu ko, sekosim notikumu attīstībai un lūkosim, vai maltiešu kompānijas paziņojumam ir reāls pamats jeb tas ir kārtējais partizānu mārketinga gājiens kā nesen „Tele 2” realizētais „Mazsalacas meteorīts”.

Salīdzinājumam:

F-1 sacīkšu mašīnu jauda, ko parasti īpaši nepopularizē ir reizumis arī virs 1000 Zs un līdz 100 km/h tās ieskrienas pat ātrāk nekā 2 sekundēs. Tiesa, F-1 bolīdi ir superviegli, piemēram, pēc šā gada tehniskajiem noteikumiem ne vairāk kā 642 kg, toties speciālu, ļoti dārgu sacīkšu degvielu „strebj” spaiņiem.

Viens no ātrākajiem reālajiem planētas superkāriem – „Bugatti Veyron” 0-100 km/h sasniedz 2,5 sekundēs ar 8,0 litru W12 iekšdedzes motoru, kam ir 1001 Zs jauda un 1250 Nm griezes moments.