Solis pretī bezmaksas enerģijai

Ford-C-Max-Solar-Energi-Solar-Panels

Starptautiskajā tehnoloģiju izstādē „CES” autokompānija „Ford” gatavojas izrādīt hibrīdautomobili „C-Max Solar Energi”, kas spēj izmantot saules gaismu elektriskās enerģijas rezervju atjaunošanai.

Tāpat kā „Ford” standarta hibrīdam, arī šim konceptam paredzēta akumulatoru lādēšana no sadzīves elektrotīkla, taču tā jumtā ir iestrādāti kompānijas „SunPower” jaunākās paaudzes saules paneļi. To virsma noklāta ar Freneļa lēcām, kas ļauj maksimāli efektīvi akumulēt saules enerģiju neatkarīgi no tā, kādā leņķī tā konkrētajā brīdī novietota attiecība pret baterijas paneli.

Ražotāja informācija liecina, ka

viena diena saules staros ir ekvivalenta četru stundu uzlādei no rozetes.

Pilnībā uzlādēts un ar degvielu uzpildīts „C-Max Solar Energi” spēj hibrīdrežīmā nobraukt aptuveni 1000 km distanci. Automobiļa vidējais degvielas patēriņš ir 2,3 l/100 km. Savukārt, tīri ar elektrisko piedziņu tas var veikt līdz 33 km.

Ford-C-Max-Solar-Energi-Concept

Eksperti no „Automotive News” gan apšauba, ka šāds „Ford” modelis varētu nonākt sērijveida ražošanā, jo vismaz šobrīd tas būtu pārlieku dārgs. Ražotājam nesokas viegli ar parastā hibrīda „C-Max Energi” tirdzniecību, jo tas jau maksā, sākot no 33 000 ASV dolāriem. Bet, papildināts ar saules bateriju sistēmu, izmēros un komforta ziņā necilais auto kļūtu vēl par kādiem desmit tūkstošiem dārgāks.

Birkas: