„Subaru” opozītdzinēju ražošana pārsniegusi 15 miljonus

Subaru_action2

2015. gada februārī japāņu autoražotājs „Subaru” atzīmēja vēsturisku notikumu – tā saucamo boksera tipa jeb opozītdzinēju kopējais ražošanas apjoms pārsniedza 15 miljonus eksemplāru.

Šis rezultāts sasniegts 49 gadus pēc tam, kad kompānija (1966. gada maijā) laida tirgū pirmo ar horizontālo četru cilindru alumīnija opozītdzinēju aprīkoto modeli „Subaru 1000”.

Subaru_1000

Boksera tipa dzinēju galvenais princips ir horizontāli novietoti pretējos virzienos vērsti cilindri. Šādam novietojumam piemīt vairākas priekšrocības. Tā kā virzuļi atrodas simetriski viens pret otru, dzinējs strādā gandrīz bez vibrācijas. Turklāt tā zemais, plakanais profils ļauj pazemināt automobiļa smaguma centru, uzlabojot braukšanas stabilitāti un vadāmību.

Starp citu šomēnes „Subaru” sasniedza vēl vienu būtisku atzīmi, proti,

tika saražota 14-miljonā simetriskās pilnpiedziņas (AWD) sistēma.

Tā pirmoreiz tika izmantota 1972. gada septembrī prezentētajā „Subaru Leone 4WD Estate” modelim.

Subaru_awd

„Opozītdzinēji un simetriskā četru riteņu piedziņa ir „Subaru” pamatvērtības, kas raksturo ikvienu kompānijas radīto modeli. Šīs tehnoloģijas gadu gaitā ir pilnveidotas, un miljoniem „Subaru” īpašnieku tās atzinīgi novērtē jau vairāk nekā četras desmitgades,” norāda „SUBARU Nordic AB” Baltijas reģiona menedžeris Ringo Rahumēls,

Birkas: