Japāņu autoražotājs „Suzuki” ieplānojis nopietni revidēt savu modeļu gammu un apņēmies turpmāk vairs neražot pikapus, kā arī D segmenta un lielākus automobiļus.
Kas attiecas uz pēdējo, tad šo lēmumu nepārprotami ietekmējusi vidējās klases sedana „Kizashi” un pikapa „Equator” komerciālā izgāšanās ASV tirgū. Šiem modeļiem vajadzēja uzlabot “Suzuki” zīmola tēlu aizokeāna tirgū, taču viss beidzās ar to, ka japāņu kompānija vispār pārtrauca automašīnu tirdzniecību ASV… Šobrīd ar “Suzuki” zīmolu ASV tiek pārdoti tikai motocikli un laivu motori. Un ražotāja pārstāvji norāda, ka viņus daudz vairāk interesē Ķīnas un Austrumāzijas valstu tirgi.
„Nākamajos trijos gados mēs gatavojamies laist tirgū pa pāris jauniem modeļiem ik gadus,” tā intervijā populārajam izdevumam „Auto Express” atklājis „Suzuki” Lielbritānijas nodaļas mārketinga direktors Deils Vaiats. „Mēs esam paredzējuši koncentrēt spēkus vismasveidīgākajos segmentos. Tādējādi līdz 2017. gadam „Suzuki” modeļu gamma tiks papildināta ar diviem A klases un diviem B klases modeļiem, kā arī diviem kompaktiem krosoveriem.”
Japāņu kompānijas menedžeris vēl norādīja, ka katrā no pieminētajiem segmentiem viens būs „ļoti racionāls”, bet otrs – „ļoti stilīgs” modelis, kas orientēts uz jauniešu auditoriju.
Ar šādu stratēģijas pagriezienu ražotājs cer palielināt savu tirgus daļu līdz 2%.
Vairs nav nekāds noslēpums, ka pirmie „Suzuki” jaunumi būs B segmenta hečbeks „Celerio” (sarkanais auto augšējā attēlā), kura tirdzniecības starts Eiropā paredzēts jau februārī, un krosovers „Vitara”, kas gaidāms ierodamies dažus mēnešus vēlāk.