“Peugeot Eco Cup” ekonomiskas braukšanas sacensībās starp Latvijas un Igaunijas autožurnālistiem uzvar Latvijas komanda Ivo Goldmanis un Guntars Pulss, kuri ar “Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi” automobili maršrutu veica ar vidējo degvielas patēriņu 3,3 litri uz 100 km.
Latvijas un Igaunijas profesionālo auto žurnālistu 4 komandas agrā 3.marta rītā ar vienādiem “Peugeot 508 SW e-HDi” devās ceļā uz Ženēvas auto izstādi, savstarpēji sacenšoties ekobraukšanā – kurš galā nonāks ar viszemāko vidējo degvielas patēriņu.
Igauniju pārstāvēja Argo Verks (WhatCar), Vaino Laisārs (motors24), Tomass Vabamē (TopGear) un Allans Mūks (TV3), kuri sacentās ar 4 Latvijas auto žurnālistiem – Ivo Goldmani (WhatCar), Ojāru Vētru (AutoMedia), Guntaru Pulsu (Latvijas Avīze) un Ilmāru Līkumu (TopGear).

“AutoMedia.lv” pārstāvis – autoeksperts Ojārs Vētra (no labās) un ekipāžas kolēģis Ilmārs Līkums (TopGear)
Vistaupīgākie autovadītāji un “Peugeot Eco Cup” uzvarētāji izrādījās Latvijas žurnālistu pāris Ivo Goldmanis un Guntars Pulss, kuru sasniegtais vidējais degvielas patēriņš nudien ir apbrīnas vērts tikai 3,3 l/ 100 km. Otro vietu ieņēma igauņi Allans Mūks un Tomass Vabamē ar rādījumu 3,5 l/ 100km. Savukārt trešo vietu ieguva mūsu portala pārstāvis Ojārs Vētra duetā ar Ilmāru Līkumu, uzrādot rezultātu 4,0 l/ 100km. Visātrāk Ženēvā nonāca Argo Verks un Vaino Laisārs, taču viņiem arī bija vislielākais degvielas patēriņš – 4,2 l/ 100km.
Kopumā jāatzīst, ka visi dalībnieki ar visnotaļ izmēros prāvu un tātad ne to svara ziņā pateicīgāko auto – “Peugeot 508 SW e-HDi” sasniedza ievērības cienīgu degvielas patēriņu
“Peugeot Eco Cup” dalībnieku rīcībā ir vidējās klases modeļi “Peugeot 508 SW” ar universāla virsbūvi, 1.6 litru e-HDi dīzeļdzinēju (114 Zs) ar Stop&Start sistēmu, kas, pateicoties 270 Nm griezes momentam, garantē labu dinamiku un braukšanas īpašības. Šī dzinēja vidējais kombinētais degvielas patēriņš saskaņā ar ražotāja datiem ir 4,0 l/ 100km, un CO2 izmeši tikai 105 g/ km. Ražotāja norādītais degvielas patēriņš uz šosejas šim auto ir 3,7 l/ 100 km un “Eco Cup” vislabākās komandas arī šo rādītāju ir ievērojami samazinājušas.
“Uzvarētāji ir noskaidroti un rezultāti ir iespaidīgi. Mājupceļā vairs nav jāievēro eko brauciena noteikumi, lai šīs pašas akcijas ietvaros noskaidrotu, cik daudz degvielas patēriņš ir atkarīgs no braukšanas stila. Braucējus gaidām atpakaļ piektdien vēlu vakarā,” gandarīta sacīja ekonomiskas braukšanas sacensību organizētāja, “Peugeot Baltic” mārketinga vadītāja Kerli Maro.