Tirgū dodas atjauninātais „Focus”

Ford-Focus_2015_05

Autoražotājs „Ford” nolēmis negaidīt līdz Ženēvas autoizstādes atvēršanai, bet atjauninātā hečbeka „Focus” pirmizrādi sarīkot jau šonedēļ Vispasaules Mobilitātes kongresā, kas norisinās Barselonā.

„Feslifta” rezultātā trešās paaudzes „Focus” izskats izmainījies, ievērojot „One Ford” korporatīvā dizaina filosofiju, un tagad padarīts līdzīgs jaunākajiem „Mondeo” un „Fiesta” modeļiem. Tas kļuvis vizuāli zemāks un platāks. Hečbekam ir jauns radiatora režģis un motora pārsegs, gan priekšā, gan aizmugurē – šaurāki lukturi, papildu hromētu detaļu akcenti, kā arī dažas jaunas virsbūves krāsas, tostarp „Deep Impact Blue” un „Glace Blue”.

Pārkārtojot interjeru, „Ford” dizaineri ņēmuši vērā esošo lietotāju pretenzijas un ierosinājumus un padarījuši funkcionāli vienkāršāku. „Focus” ieguvis jaunu stūri un no taustiņiem „tīrāku” vadības paneli. Uzlabota arī auto skaņas izolācija – biezāki sānu logi, rūpīgāk nopakota motora un salona telpas starpsiena, kā arī biezāks grīdas polsterējums.

Ford-Focus_2015_int

Pirmajā brīdī mazāk pamanāmas, taču ne mazāk nozīmīgas ir inovācijas auto aprīkojuma jomā.

„Focus” panelī tagad goda vietu ieņēmusi „SYNC 2” multimediju sistēma ar augstas izšķirtspējas skārienjutīgu ekrānu, pilnveidotu balss vadības sistēmu, kas atvieglo pieeju audio regulācijai, GPS, klimata kontrolei un mobilajai komunikācijai. „Focus” ir pirmais „Ford” modelis, kura aprīkojumā ir automātiskā perpendikulārās „parkošanās” sistēma. Tā sastāv no sensoru un radaru komplekta, kas palīdz arī droši izbraukt no stāvvietas. Piemēram, kāpinoties atpakaļgaitā, „Cross Traffic Alert” radaru sistēma uzmanīs, vai netuvojas kāds cits auto, bet „Park-Out Assist” palīdzēs izbraukt no stāvvietas ielas malā. Zināmas modifikācijas piedzīvojusi „Active City Stop” automātiskā bremzēšanas sistēma – tā tagad darbojas ātrumā līdz 50 km/h.

Kā liecina ražotāja informācija, ar priekšējās balstiekārtas regulējumu izmaiņām, jauniem amortizatoriem, auto virsbūves pastiprināšanu, jaunu ESP sistēmu un pilnveidotu elektrisko stūres pastiprinātāju panākts auto gaitas īpašību uzlabojums.

„Focus” dzinēju gamma papildināta ar jauno 1,5 litru „EcoBoost” saimes benzīna turbodzinēju. Tas būs pieejams 150 un 180 ZS versijās, komplektācijā gan ar sešpakāpju manuālo, gan automātisko pārnesumkārbu. Bet motoru paletē joprojām goda vietu ieņem litrīgais turbomotors ar 100 vai 125 zirgspēkiem. Dīzeļdzinēju saimē rekonstrukciju piedzīvojis 1,5 litru „TDCi ECOnetic” dzinējs – tas tiek piedāvāts 105 un 120 ZS versijās.

Ford-Focus_2015_10

Atgādināsim, ka pirmais „Ford Focus” tika laists tirgū 1998. gadā. Kopš tā laika kopumā pasaulē pārdoti 12 miljoni „fokusu”, tostarp 2013. gadā ir pārdots 1,1 miljons automobiļu.

Birkas: