Japānas kompānija “Toyota” autoindustrijā nenoliedzami ir ne tikai viens no alternatīvu piedziņas tehnoloģiju pionieriem, bet arī mūsdienu līderiem. To pierāda ne tikai salīdzinoši jau labi sen pieejamais pirmais hibrīds “Toyota Prius”, bet arī tas, ka hibrīdversijas ieviestas teju visiem “Toyota” ejošākajiem modeļiem. Tagad ražotājs sper nākamo soli – laiž plašākā pārdošanā ūdeņraža auto “Mirai”.
Eiropas tirgiem sagatavots sērijveida “Toyota Mirai” ir viens no centrālajiem objektiem ražotāja stendā pašlaik jau gandrīz aizvadītajā Frankfurtes autoizstādē. Pēc izstādes tas faktiski uzreiz nonāk pārdošanā – tuvākajās nedēļās pirmie klienti jau saņems savus automobiļus Vācijā, Dānijā un Lielbritānijā (vispirms “Mirai” tirdzniecība tika uzsākta Japānā).
“Mirai” tirdzniecības uzsākšanu Eiropā, ražotājs pasniedz kā jauna laikmeta sākumu.
Līdzās hibrīdiem un elektromobiļiem (EV) ūdeņraža degvielas šūnu auto jeb FCV šobrīd uzskatāms par visinovatīvāko automobili, jo ūdeņradis ir videi draudzīgs enerģijas avots, ko var ražot no dažādiem izejmateriāliem, tostarp saules un vēja enerģijas, biodegvielām un dabasgāzes. Turklāt FCV darbojas, izmantojot enerģiju, ko ražo paša automobiļa 15 degvielas šūnu bloks. FCV ir bezizmešu automobiļi, kas braukšanas laikā izdala tikai ūdeni. Braukt ar FCV ir tikpat viegli kā ar tradicionālajiem auto, un arī ar tiem var doties garos ceļojumos, pateicoties ievērojamajam nobraucamajam attālumam un īsajam uzpildes laikam, kas abi ir līdzvērtīgi benzīna automobiļa rādītājiem, norāda ražotājs.
“Mirai” spēka agregāta kompleksā ietilpst elektromotors ar 154 Zs jaudu un 335 Nm maksimālo griezes momentu. Automobilis ir četrvietīgs un tam uzstādītas divas augstspiediena ūdeņraža tvertnes. Auto pašamasa ir 1850 kg, bet tā garums – 4890 mm. Ar vienu uzpildi “Mirai” spēj veikt 502 km tālu ceļu.
Bez “Mirai” ražotāja stendā uzmanību pievērsa arī uzlabotais “Toyota Yaris”, kuru papildina jauns aprīkojuma līmenis Style, jauni virsbūves krāsu toņi, kā arī agrāk modeļa gammā neizmantota versija Bi-Tone ar divtoņu krāsojumu. “Yaris” pārdošanas apjomi Eiropā pēdējo četru gadu laikā ir aizvien auguši, no aptuveni 144 000 eksemplāriem 2011. gadā līdz sagaidāmiem vairāk kā 200 000 (tā plānots) vienībām 2015.gadā.
Zīmīgi, ka Frankfurtē debitē arī populārā ceturtās paaudzes krosovera “RAV4” (pats modelis startēja 2013.gadā) hibrīdversija. “RAV4 Hybrid AWD” pilnā hibrīda sistēma apvieno 2,5 litru benzīna dzinēju un elektromotoru (sistēmas kopējā jauda 197 ZS). Jaunais “RAV4” hibrīds ir pieejams kā priekšējo riteņu, tā pilnpiedziņas AWD versijā. Pilnpiedziņas versijām ir otrs, aizmugurē uzstādīts elektromotors, kas nodrošina paaugstinātu vilkmi un 1650 kg vilktspēju bez papildu centrālās piedziņas vārpstas.
Spēka sistēma “RAV4” nodrošina vienmērīgu 0–100 km/h paātrinājumu 8,7 sekundēs un 4,9 l/100 km videjo degvielas patēriņu. Bez hibrīda versijas Frankfurtē debitē arī divi jauni iekšdedzes motori – jauns 2,0 litru dīzeļa turbodzinējs (143 ZS/320 Nm) un uzlabots 2,0 litru benzīna dzinējs (151 ZS/195 Nm).
Koncepauto “Toyota C-HR” jau pieminējām mūsu eksperta Ojāra Vētras kopējā izstādes kopējā apskatā. Pilnīgi skaidrs, ka tas jau vairs īsti nebija koncepts. Šī stilīgā, vieglā un dinamiskā hibrīdkrosovera dizaina versija ir paredzēta, lai izceltos aizvien vienveidīgākajā tirgū. Automobiļa kompaktie izmēri ierindo to starp B-SUV un C-SUV segmentiem. Tāpat iepriekš tika pieminēta arī pirmā “Toyota” hibrīda “Prius” jau ceturtās paaudzes debija.