Tieši pirms 15 gadiem tika izlaists modelis Toyota Prius ar devīzi „Gatavojamies 21. gadsimtam!”. Desmit gadus ar pusi vēlāk pasaulē populārākais hibrīdauto ir ne tikai „gatavs savam gadsimtam”, kā var noprast pēc tā latīniskā nosaukuma, bet arī guvis plašus tirdzniecības panākumus, spriežot pēc gandrīz 3 miljoniem pārdoto automobiļu. 2012. gada 10. decembrī Toyota Prius, kas lepojas ar Toyota pilnā hibrīda piedziņu, atzīmē savas veiksmes 15. gadu jubileju.
Saskaroties ar vides aizsardzības jautājumiem, kā gaisa kvalitāte, klimata izrmaiņas un enerģijas avoti un to patēriņš, ideja par alternatīvas piedziņas izveidi automobiļiem Toyota radās jau 1960-ajos gados, savukārt 1990-gados Toyota jau skaidri uzsāka ceļu pretim tehnoloģiskajām izstrādēm, kurš turpinās arī šodien, rūpējoties par ilgtspējīgu mobilitāti.
Toyota G21 projekts sākās 1994. gadā, kad kompānija uzstādīja mērķi radīt „zaļu” un videi draudzīgu automobili,
kas atbilstu 21. gadsimtam un kura raksturlielumi nodrošinātu standarta automobiļa braukšanas ērtumu un prieku.
Dienā, kad Toyota izlaida 1. paaudzes Prius, sākās mūsdienu revolūcija dzinēja elektrificēšanas jomā. Tolaik, proti, 1997. gadā, daudzi raustīja plecus un bija skeptiski, runājot par Prius debiju. Taču Toyota inženieri un vadība nepadevās, ticēdami, ka viņu vīzija attaisnos cerības. Šodien 3. paaudzes Prius kļuvis par pasaulē pirktāko modeli.
Visā pasaulē ir pārdoti gandrīz 3 miljoni Toyota Prius modeļu un laikā kopš 1997. gada kopā gandrīz 5 miljoni pilno hibrīdauto. Šogad vien Toyota un Lexus hibrīdauto pārdošanas apjomi visā pasaulē sasniegs vairāk nekā 1,2 miljonus. Ikvienam no šiem automobiļiem ir kaut kas kopīgs ar oriģinālo Prius ar pilna hibrīda piedziņu.
2013. gada TÜV ziņojumā norādīts, ka Toyota Prius ir vadošais modelis Eiropā attiecībā uz ilgtermiņa uzticamību un automobiļa kvalitāti, turklāt tam piemīt zemākais defektu procents automobiļu kategorijā, kuri ir 4 līdz 5 gadus veci. Pastāvīgi augstie rezultāti TÜV novērtējumā pierāda, ka Toyota Prius ir ilgtermiņā uzticams automobilis un ka Toyota pilnā hibrīda tehnoloģija kopumā ir ļoti kvalitatīva, un tā tiek izraudzīta aizvien vairāk bāzes modeļiem.
Patlaban Toyota piedāvā hibrīda piedziņu arvien dažādāka lieluma automobiļiem, sākot no Yaris hibrīda B segmentā un gluži jaunā Auris hibrīda C segmentā un beidzot ar visu Prius saimi un plašo Lexus modeļu piedāvājumu, tādējādi Toyota ir panākusi otro zemāko CO2 emisijas līmeni saviem automobiļiem no visu auto ražotāju vidus un sasniegusi 2015. gadam nosprausto mērķi jau četrus gadus pirms termiņa1.
Papildus labajiem degvielas patēriņa rādītājiem un zemajai CO2emisijai, benzīna hibrīdauto ir labākais risinājums, arī salīdzinot ar dīzeļdegvielas vai dīzeļdegvielas hibrīda automobiļiem, jo tiek
vairāk domāts par gaisa kvalitāti. To emisijas praktiski nesatur NOx un cietās daļiņas, kas izraisa veselības traucējumus, jo sevišķi pilsētās.
Toyota un Prius ir spēruši pirmos soļus hibrīda tehnoloģiju jomā, un tagad tas nav tikai viens atsevišķs piedziņas veids, bet gan bāzes tehnoloģiju platforma, kas sniedz iespējas turpmāk radīt risinājumus, kuri nerada vai rada mazu emisiju.
Tā kā hibrīda automobiļu pieprasījums strauji pieaug un laika posmā līdz 2015. gadam Toyota plāno piedāvāt visā pasaulē 21 jaunu hibrīdauto, tostarp degvielas šūnas automobili, Toyota aktivitātes šo pieprasījumu padarīs vēl straujāku nekā jebkad iepriekš.