Japāņu autoražotājs „Toyota” atklājis pirmos attēlus un informāciju par topošo modeli „FCV”, kuram par enerģijas avotu kalpos degvielas šūnu elementi, kas dzinēja darbināšanai izstrādās ūdeņradi.
Ar šo modeli „Toyota” nepārprotami vēlas uzsvērt savas līdera pozīcijas videi draudzīgo tehnoloģiju ieviešanas jomā. Kompānija cenšas dažādot energoefektīvo transporta līdzekļu izstrādē izmantotos enerģijas avotus, un ūdeņradim šajā jomā ir milzīga nozīme, jo to teorētiski var ražot no tik pieejama un lēta dabas resursa kā ūdens. Turklāt saspiestā stāvoklī ūdeņradim piemīt augstāka enerģijas kapacitāte nekā elektriskajiem akumulatoriem.
Un vienīgais „atkritumprodukts”, kas rodas, dzinējā sadedzinot ūdeņradi, ir ūdens tvaiks.
„FCV” sērijveida sedanā ir atpazīstams 2013. gada Tokijas auto izstādē „Toyota” izrādītais konceptauto. Tam saglabātas buferī integrētās milzīgās ventilācijas atveres un neparastais „astes” dizains. Protams, atšķirībā no koncepta sērijveida modelis būs aprīkots ar krietni parastāku, tomēr joprojām LED lukturu optiku, sānu atpakaļskata kameru vietā uzstādīt tradicionālie spoguļi un durvīm ir ierīkoti rokturi.
Kā liecina ražotāja izplatītā, visai skopā informācija, „FCV” motora jauda būs 136 ZS, kas ļaus automobilim no nulles līdz 100 km/h paātrināties nepilnās 10 sekundēs. Ar ar pilnu degvielas tvertni tas spēs nobraukt līdz 500 km distanci.
Pārdošanā „Toyota” jaunais ūdeņraža auto nonāks 2015. gada aprīlī – sākotnēji Japānā, bet Eiropas un ASV tirgū tas ieradīsies nākamā gada vasarā.
Zināms, ka pašmāju tirgū ar „Toyota FCV” bāzes komplektā maksās aptuveni 7 miljonus jenu, kas mums saprotamās vienībās ir ap 50 tūkstoši eiro.