„Audi AG” izlaistais pirmais SUV tipa automobilis „Audi Q7” nākamā gada sākumā piedzīvos otrās modeļu paaudzes pirmizrādi. Dažos medijos tiek minēts, ka jaunā Q7 atklāšana notiks jau janvārī Detroitā jeb vismaz martā Ženēvā. Jāatzīst, ka pirmajam Q7 bijis visai ilgs mūžs – to sāka tirgot jau 2006.gadā, tātad – pirms astoņiem gadiem.
Otrās paaudzes „Audi Q7” taps uz „Volkswagen Group” uzlabotas modulārās MLB platformas, kas kalpo arī labi zināmo „VW Touareg” un „ Porsche Cayenne” krosoveru izlaidei, kā arī vēl elitārākajiem „Bentley” un „Lamborghini” līdziniekiem. Vērtējot dizainu pēc pieejamajām fotogrāfijām, jāatzīmē, ka jaunais Q7 izskatās mazāk masīvs un smagnējs nekā pirmās paaudzes modelis.
Pateicoties minētās platformas uzlabojumiem, jaunais Q7 būs svarā par 325 kg vieglāks nekā priekšgājējs, kas neapšaubāmi uzlabos tā degvielas patēriņa un vides piesārņojuma rādītājus. Samazināts būšot arī auto gravitācijas centrs, kas Q7 padarīs vieglāk manevrējamu. „Audi” preses dienests jau izplatījis arī visnotaļ precīzus jaunā modeļa tehniskos datus.
„Audi AG” apgalvo, ka jaunais Q7 būs arī ietilpīgākais auto savā klasē.
Tanī pat laikā auto ārējie izmēri, salīdzinājumā ar priekšteci, ir samazināti, bet iekšpusē būšot vairāk vietas gan pasažieriem, gan bagāžai. Uzlabotie dzinēji patērēšot par vidēji 26% mazāk degvielas. Automobiļa pašmasa ir tikai 1995 kilogrami (ar 3,0 l TDI dzinēju), kas padarot to arī par vieglāko klasē. Aprīkojumā ar 3,0 l TDI dzinēju ar 272 ZS jaudu un 3,0 l TFSI dzinēju ar 333 ZS jaudu Q7 no 0 līdz 100 km/h ieskrienas attiecīgi 6,1 (TFS) un 6,3 (TDI) sekundēs. Dīzeļdzinējs ar sešiem cilindriem patērēšot vien 5,7 litrus degvielas uz 100 kilometriem (149 grami CO2 uz kilometru).
Pats par sevi saprotams, ka jaunais Q7 būs bagātīgi aprīkots, tostarp ar saistošo Audi connect sistēmu, „Audi” planšetdatoru aizmugurē sēdošajiem pasažieriem un viedtālruņa pievienošanas iespēju ar Android Auto un Apple CarPlay.
„Audi AG” ziņo, ka pamatmodelim sekos arī „Q7 e-tron quattro” – pirmais „Audi” plug-in hibrīdmodelis ar dīzeļdzinēju. Modeļa sistēmas kopējā jauda paredzēta 373 ZS, bet griezes moments iespaidīgus 700 Nm. Tā degvielas patēriņš tiek solīts vien 1,7 litri uz 100 kilometriem, kas tomēr šķiet nereāla fantāzija, jo ar pilnībā uzlādētu akumulatoru „Q7 e-tron” varēšot nobraukt tikai 56 kilometrus. Nu ja, paredzēts būs nobraukt vien kādus 70 vai 80 kilometrus, varbūt tiešām iespējams iekļauties minētajā patēriņā, pārrēķinot to vidēji uz 100 km.