Ar ūdeņradi darbināmais automobilis „Hyundai ix35 Fuel Cell” ar vienu uzpildi nobraucis 700 km distanci, šķērsojot Norvēģiju, Zviedriju un Dāniju.
„Hyundai ix35 Fuel Cell” ekspedīcija startēja Norvēģijas galvaspilsētā Oslo, no kurienes pēc tam devās uz Zviedrijas pilsētām Malmi un Gēteborgu, bet brauciens noslēdzās Dānijas galvaspilsētā Kopenhāgenā.
Ceļojums tika veikts 10 stundās ar vidējo ātrumu 76 km/h.
Pēc finiša automobiļa borta dators liecināja, ka ar atlikušo ūdeņraža rezervi automobilim pietiktu vēl 10 km braucienam.
Informācijai: „Hyundai ix35 Fuel Cell” ir aprīkots ar 136 ZS elektromotoru un 24 kWh litija-jonu akumulatoru bateriju. Elektoenerģija tiek iegūta ūdeņraža oksidēšanas rezultātā, kur kā „atkritumprodukts” veidojas… tīrs ūdens.
Tirdzniecībā Eiropā „Hyundai” pirmais ar degvielas šūnu elementiem aprīkotais apvidus automobilis nonāca 2013. gada jūnijā. Pirmā „Hyundai ix35 Fuel Cell” partija tika nogādāta Kopenhāgenā, kur darbojas pirmā ūdeņraža uzpildes stacija Dānijā.