Ūdeņraža „Toyota” aizbrauc tālāk par citiem elektromobiļiem

Toyota_mirai_2

Pirmais ar degvielas šūnu elementiem aprīkotais „Toyota” modelis – „Mirai” – ar vienu uzpildi/uzlādi ir veicis 502 km, ievērojami pārspējot visus citus nulles emisijas automobiļus.

Japānas tirgū „Toyota Mirai” jau ir pārdošanā un tas mums saprotamās vienībās maksā aptuveni 46 000 eiro. Ražotāja pārstāvji sola, ka Eiropas pircējiem videi draudzīgais sedans būs pieejams no septembra. Šeit gan par to prasīs jau 53 tūkstošus eiro. Tiesa, „Toyota” plāni saistībā ar pirmo ūdeņraža auto pagaidām ir visnotaļ pieticīgi –

sākotnēji visās ES valstīs kopā gadā paredzēts realizēt tikai 50 līdz 100 automobiļu.

„Mirai” idejas autori jau iepriekš ar lielu pārliecību vēstīja, ka tas gaitas rezerves ziņā pārspēs visus līdz šim izgatavotos automobiļus ar nulles emisiju. Un viņiem tas ir izdevies!

Testā, kas notika atbilstoši EPA („Environmental Protection Agency”) metodikai, „Mirai” ar vienu uzpildi/uzlādi nobrauca 502 km garu distanci. Tādējādi auto vidējais degvielas (ūdeņraža) patēriņš bija 3,51 l/100 km. Salīdzinājumam – tuvākais sāncensis – elektromobilis „Tesla Model S” – ar vienu uzlādi spēj veikt maksimums 426 km.

Birkas: