Aizvadītā gada laikā Ukrainas tirgū ir dramatiski samazinājušies Krievijā ražoto automobiļu tirdzniecības apjomi.
Kā vēsta ziņu aģentūra „Izvestija”, šis kritums ir saistīts ar Ukrainā valdošajiem sarežģītajiem ekonomiskajiem apstākļiem un bruņotajiem konfliktiem, kas valstī izsaukuši gluži loģisku Krievijas preču masveida boikotu.
Piemēram, ja vēl 2013. gadā „AvtoVAZ” Ukrainas tirgū spēja pārdot 8245 dažādu modeļu „žiguļus”, tad šogad šis rādītājs būs sarucis vairāk nekā trīskārt, proti, ražotājs cer līdz gada beigām pārdot vismaz 2,5 tūkstošus savu spēkratu.
Vietējie tirgus analītiķi norāda, ka, pirmkārt, tirdzniecības apjomu kritums ir saistīts ar Luhanskas, Donbasa un Krimas tirgus paralīzi. Iepriekš tur bija koncentrēts aptuveni 30% no Ukrainas biznesa. Otrkārt, autotirgu nudien jūtami ietekmējis Krievijas preču boikots.
Pārstāvniecības „UkrAvtoVAZ” vadītājs Oļegs Mahno norāda, ka šobrīd faktiski visa tirdzniecība turas tikai uz „Lada 4×4 (Ņiva)” rēķina.
Taču šī modeļa iegāde ir tāds kā „izmisuma pirkums”,
jo tas ir absolūti lētākais un pircējiem sasniedzamākais apvidus automobilis.
Vēl skumjāka bilde ir ar „UAZ” tirdzniecību. Ja pērn Ukrainas dīleriem izdevās pārdot 523 „bobikus”, tad šī gada laikā tāds nopirkts tikai viens. Savukārt kravas automobiļu ražotājs „KamAZ” jau gada vidū pats padevās un pameta šīs valsts tirgu.