Uz Dienvidpolu ar „hibrīdhammeriem”

Hummer_phe_4

Amerikāņu ceļotāju grupa gatavo ekspedīciju „Zero South”, kuras ietvaros plāno sasniegt Dienvidpolu ar speciāli sagatavotiem „Hummer H1” automobiļiem.

Ekspedīcija dosies ceļā šā gada novembrī. Bet sevišķu interesi izraisa ceļojumam sagatavotie automobiļi. Ja šos pārvietošanās rīkus vispār vairs var uzskatīt par automobiļiem…

Hummer_phe_2

Dēkaiņi Antarktīdas sniega un ledus tuksnešus gatavojas šķērsot ar diviem speciāli sagatavotiem un spilgti krāsotiem „Hummer H1”, kas ieguvuši modifikācijas kodu „PHE PTV1” (abreviatūra no „Plug-In Hybrid Electric Polar Traverse Vehicle”) un „PHE PTV2”.

Hummer_phe_1

Šajos braucamrīkos no standarta „H1” gan atlicis pavisam maz.

Oriģinālais 6,5 l „Detroit Diesel” dzinējs zem motora pārsega ir nomainīts pret 3,2 l V6 (218 ZS) turbomotoru, kas paredzēts darbināšanai ar aviācijas petroleju un etanolu (biodegvielu). Līdztekus šim spēka agregātam vēl uzstādīti divi elektromotori (200 ZS katrs), kam strāvas rezervi nodrošina divi litija-superpolimēru akumulatoru bloki ar 24 kWh kopējo kapacitāti. Visa tehnika ir pielāgota darbam ekstremāli zemās temperatūrās (līdz -52 grādiem).

Hummer_phe_5

Kā var redzēt attēlos, pēc pārbūves „hammeri” ieguvuši neatkarīgo piekari, un riteņu vietā uzstādīti kāpurķēžu mehānismi.

Automobiļu konstruktori apgalvo, ka ar parastiem riteņiem viņu darinātie spēkrati ar elektrisko piedziņu spēj veikt līdz 50 km distanci, bet to summārā gaitas rezerve sasniedz 1000 km. Kā izmainās (pasliktinās) šie parametri, izmantojot kāpurķēdes, netiek atklāts. Toties zināms, ka ar kāpurķēdēm „Hummer PHE PTV1” spēj pārvietoties ar ātrumu līdz 72 km/h.

Hummer_phe_3

„Hibrīdhammeru” veidotāji sola, ka pēc ekspedīcijas publicēs detalizētu „PHE PTV” tehnisko specifikāciju un dinamiskos parametrus, kā arī atklās dažādus pārbūves noslēpumus, „lai katrs varētu izgatavot ko tamlīdzīgu”.

Birkas: