Uz skatuves izbrauc jaunais „Chevrolet Camaro”

Chevy_camaro_4

Autobūves citadelē Detroitā (ASV) notikusi „Chevrolet” kulta modeļa „Camaro” sestās paaudzes oficiālā pirmizrāde.

„General Motors” nebija iespējas ilgi kasīties – publika ar nepacietību gaidīja tā atbildi pērn prezentētajam „Ford Mustang”, un te nu tā ir.

No skata jaunais „Camaro” drīzāk šķiet iepriekšējā modeļa evolūcija. Lai gan virsbūve ieguvusi dažas asākas šķautnes un agresīvi piemiegtas starmešu acis, amerikāņu rodsters ir saglabājis tradicionālos masīvos „gurnus” un priekšējo buferi, kas neļaus to sajaukt ne ar vienu citu automobili.

Arī auto salons veidots „Camaro” raksturīgajā stilistikā, taču ražotāja pārstāvji uzsver, ka ievērojami uzlabota interjera ergonomika. Turklāt priekšējā panelī ir krietni mazāk slēdžu un taustiņu, jo prāva daļa funkciju vadības tagad tiek realizēta ar multimediju sistēmas 8-collīgā skārienjutīgā monitora palīdzību.

Chevy_camaro_1

Toties zem „Camaro” motora pārsega ir notikusi īsta revolūcija. Tur tagad amerikānisko mukuļauto cienītājiem par sarūgtinājumu atrodas divlitrīgs turbomotors, kas attīsta 275 ZS un 400 Nm.

„Camaro” aprīkojumā līdz šim nekad nav bijis dzinēja ar tik mazu darba tilpumu.

Bāzes komplektā paredzēta sešpakāpju mehāniskā pārnesumkārba, bet komforta cienītājiem par papildu samaksu būs pieejams „Hydra-Matic” astoņpakāpju „automāts”.

Lai gan grēks būtu sūdzēties – ar šādu motoru auto pirmo simtu (100 km/h) sasniedz ātrāk par sešām sekundēm, bet tā vidējais degvielas patēriņš ir ap 8 l/100 km. Šādu rezultātu izdevies sasniegt ne tikai pateicoties lieliskai aerodinamikai, bet arī atvieglotai virsbūvei – alumīnija detaļu izmantošana ļāvusi virsbūves svaru samazināt par 91 kg.

Chevy_camaro_3

Starp citu, „Camaro VI” ir ne tikai vieglāks par priekšteci, bet arī nedaudz mazāks visās dimensijās: garumā par 53 mm, platumā par 20 mm, augstumā par 12 mm, bet riteņu bāze saīsināta par 41 mm.

Nē, nu nav jau tā, ka „Chevrolet” ir pilnībā atteikušies no lielajiem motoriem. „Camaro” aprīkojumā joprojām būs pieejams arī 3,6 l/335 ZS V6, bet „ugunīgākajā” versijā arī 6,2 l/455 ZS V8.

Atšķirībā no līdzšinējā modeļa, ko ražoja Kanādā, jaunais tiks izgatavots ASV. Kā liecina ražotāja informācija, tirdzniecībā tas nonāks gada nogalē.

Birkas: