Vācijas autoklubs „Verkehrsclub Deutschland” ekoloģisko automobiļu saraksta spicē izvirza „Volkswagen” grupas modeļus

VCD eco-car

Par Vācijas autokluba „Verkehrsclub Deutschland” (VCD) 2013./2014. gada ekoloģisko automobiļu saraksta uzvarētājiem un tādējādi par gada videi draudzīgākajiem transportlīdzekļiem ir atzīti  ”VW eco up!” un tā radniecīgie modeļi “Škoda Citigo CNG” un “Seat Mii Ecofuel”.

„Verkehrsclub Deutschland” videi draudzīgākos modeļus reizi gadā no vairāk kā 300 pasažieru automobiļiem izvēlas jau vairāk kā 20 gadus. Galvenais VCD ekoloģisko automobiļu saraksta sastādīšanas mērķis ir palīdzēt pircējiem, kas rūpējas par apkārtējo vidi, pieņemt lēmumu, iegādājoties jaunus automobiļus. VCD novērtējumā tiek ņemts vērā degvielas patēriņš, CO2 izmešu līmenis, radītais troksnis un radīto piesārņojošo vielu veids un daudzums.

Par ekosaraksta līderiem šogad VCD atzina „Volkswagen” koncerna dabasgāzes automobiļu trijotni „VW eco up!”, „Škoda Citigo CNG” un „Seat Mii Ecofuel”.

Ir jau tie taupīgi un arī salīdzinoši zaļi, tas nav apstrīdams, bet vācu autoklubu un arī vācu autopreses mīlestība pret pašmāju ražotāju produktiem arī ir vispārzināma. Ņemot vērā komplicētāku vērtēšanu kā vienkārši degvielas patēriņa salīdzināšana,

šoreiz par savējo mīlestības spēka stiprumu no malas spriest ļoti grūti, bet „eco up!” par uzvarētāju kļuvis jau otro gadu pēc kārtas.

Visiem trim četru sēdvietu automobiļiem kopīgs ir zemais degvielas patēriņš – vien 2,9 kilogrami dabasgāzes uz 100 kilometriem, kas nozīmē, ka izmaksas par degvielu uz 100 kilometriem ir vien nedaudz virs 3 eiro. Zemo – 79 g/km – izmešu daudzumu iespējams vēl vairāk samazināt, izmantojot no atjaunojamajiem resursiem ražotu biogāzi, kas jau tiek pārdota vai vismaz sajaukta ar parasto benzīnu simtiem degvielas uzpildes stacijās, saudzējot apkārtējo vidi. Visi trīs ar dabasgāzi darbināmie modeļi ir ne tikai degvielu taupoši, bet arī aprīkoti ar dinamisku 50 kW / 68 ZS jaudas dzinēju, tādējādi tos paralēli dabasgāzei var darbināt arī ar benzīnu.

To, cik degvielu taupoši var braukt ar šiem dabasgāzes automobiļiem, nesen pierādīja kāds Gerhards Platners, ar „Škoda Citigo CNG” nobraucot 2600 kilometrus cauri praktiski visai Eiropai. Maršrutā no Vičencas Itālijā līdz Stokholmai Zviedrijā patiesos braukšanas apstākļos viņam uz 100 kilometriem bija nepieciešami vien 2,39 kg dabasgāzes, tādējādi izmaksas par degvielu visā maršrutā bija ne vairāk par 81,24 eiro. Viņš šo izcili zemo rādītāju spēja samazināt vēl vairāk – iepriekšpēdējā 515 kilometru posmā viņš sasniedza degvielas patēriņu 2,04 kg/100 km.