Vai Eiropā aizliegs „Mercedes”?

Merc_logo

„Automotive News” raksta, ka Eiropas Komisija ir atbalstījusi Francijas iniciatīvu, kas paredz ierobežot „Mercedes-Banz” automašīnu tirdzniecību, tādējādi sankcionējot līdzīgu lēmumu pieņemšanu arī citās ES valstīs.

Visa šī jezga ir saistīta ne tik daudz ar Štutgartē ražotajiem automobiļiem, cik ar to kondicionieru dzesēšanas aģentu. Lieta tāda, ka daļai „Mercedes-Benz” jaunāko modeļu, tostarp A klasei, B klasei un sedana „CLA” kondicionieros tiek izmantots freons R134a, kura lietošana Eiropas Savienībā ir aizliegta. „Daimler” par to jau vairākkārt ir saņēmis oficiālo institūciju aizrādījumus, bet autoražotāja pārstāvji līdz šim ir skaidrojuši, ka pakāpeniski atsakās no kaitīgā freona lietošanas. Taču vāciešus uztrauc alternatīvās dzesēšanas gāzes „R1234yf Honeywell International” paaugstinātā ugunsbīstamība, tādēļ vairākos „Mercedes-Benz” modeļos joprojām tiek izmantots freons.

Bet francūžus šāda argumentācija neapmierina, tādēļ viņi ir bloķējuši „Mercedes-Benz” jauno auto sertifikāciju.

Šā brīža ekonomiskajā situācijā tā varētu izskatīties kā vēlme piebremzēt importu ar mērķi atbalstīt pašmāju ražotājus. Tomēr Eiropas Komisija šoreiz nostājusies Francijas pusē. Un būtībā tā var iet (un kāpēc gan lai neietu?) vēl tālāk, proti, vispār aizliegt „Mercedes-Benz” automašīnu tirdzniecību un reģistrāciju ES teritorijā, jo formāli tās neatbilst pieņemtajiem standartiem.

Kā izteicies par rūpniecības un uzņēmējdarbības jautājumiem atbildīgais eirokomisārs Antonio Tajani, šo problēmu ir jārisina. Ja izmeklēšanas gaitā tiks konstatēts, ka „Daimler” vēl pēc maija beigām ir ražojis automašīnas, izmantojot freonu, tad šie spēkrati nedrīkstēs nonākt Eiropas tirgū. Turklāt jāpārbauda, kāds bijis pamatojums Vācijas valdībai atbalstīt šādas nelikumīgas darbības, radot maldīgu iespaidu, ka neviens nav tiesīgs tās apturēt.

Tajani atzinis, ka Francijas valdības pieņemtais lēmums, ar kuru aizliegts sertificēt un pārdot „Mercedes-Benz” automašīnas, kas izgatavotas pēc 12. jūnija, ir pilnīgi likumīgs. Un tas atraisa rokas arī citām valstīm, kas tagad var sekot franču piemēram.

Jārēķinās, ka, pat zaudējot tikai Francijas tirgu, „Daimler” riskē pazaudēt 2% klientu (nepārdotas 29 000 automašīnas), kas gan nelāgi ietekmēs uzņēmuma finansu rādītājus, gan liegs tam paspēkoties ar „Audi” par tik vilinošo otro vietu „premium” segmentā. Taču situācija var vēl pasliktināties…