Visi 375 „McLaren P1” pārdoti

McLaren_p1

Pusgada laikā britu sporta automobiļu ražotājs „McLaren” izpārdevis visus 375 hibrīdkupejas „P1” eksemplārus.

Patiesībā klienti globālās ekonomiskās depresijas apstākļos salīdzinoši nesteidzīgi izpirka „McLaren” superautomobiļus, par ko tika prasīts vairāk nekā miljons eiro. Lai gan beigu beigās izrādījies, ka lielākā daļa tirāžas realizēta ekskluzīvākajā „McLaren Special Operation” komplektācijā, kur visi mašīnas regulējumi papildus tiek pielāgoti tieši konkrētam lietotājam.

Atgādināsim, ka „McLaren” kupejas pamatā ir oglekļa šķiedras monokoks – tas sver tikai 90 kg, bet izturības ziņā ir divas reizes pārāks nekā līdzīga konstrukcija no tērauda. Svara ekonomijas nolūkos automobilim uzstādīti sevišķi plāna stikla logi. Piemēram, priekšējais stikls ir tikai 3,2 mm biezs. Visi salona paneļi izgatavoti no karbona, bez skaņu izolējošo sveķu kārtas. Katrs dziļi dobtais sporta sēdeklis sver tikai 10,5 kg un tiek iestatīts atbilstoši konkrētam mašīnas pasūtītājam. Tie regulējami vienīgi tālumā. „P1” pašmasa ir 1395 kg.

„McLaren P1” ir aprīkots ar vidū novietotu hibrīdspēkstaciju, kuras summārā jauda ir 916 ZS.

Tās galvenais dzinējs ir 3,8 l/730 ZS V8 ar divām turbīnām. Kā liecina ražotāja informācija, kinētiskās enerģijas rekuperācijas sistēma (KERS) ir divas reizes efektīvāka nekā līdzīgas sistēmas, ko izmanto F1 sacīkšu mašīnas – 26 kg smagais elektromotors attīsta līdz 179 ZS jaudu –, bet akumulatoru baterija sacīkšu režīmā spēj nodrošināt strāvas rezervi 20 minūšu braucienam.

McLaren_p1_1

Pateicoties aktīvajam aizmugurējam antispārnam un automātiskajai piespiedējspēka palielināšanas sistēmai (DRS) sistēmai „P1” tiek piespiests pie asfalta ar tonnu lielu papildu spēku. Pat ar ielas riepām tas spēj noturēties līkumā ar 2G (divkāršam gravitācijas spēkam atbilstošu) lielu pārslodzi.

Atbilstoši ekstrēmām ātruma un sānu noturības slodzēm pielāgotas arī augsti efektīvas oglekļa-keramiskās bremzes, kas papildinātas ar autosportā kopš 1997. gada aizliegto „ESC” sistēmu, kas automātiski piebremzē iekšējo aizmugurējo riteni, ja braucējs līkumā iebraucis par ātru.

Viss šis tehnoloģiskais komplekss ļāvis „McLaren P1” Nirburgringas Ziemeļu cilpā apliecināt sevi kā pasaulē ātrāko automobili.

Birkas: