Āzijas lielākajā autoizstādē Tokijā, kas noritēs no 23.novembra līdz 01.decembrim, vācu autoražotājs „Volkswagen AG” prezentē kārtējo videi draudzīgo izstrādi uz mazauto „VW up!” bāzes. Šoreiz tas ir ar hibrīdpiedziņas sistēmu aprīkots plug-in jeb no elektrotīkla uzlādējams „VW twin up!”.
Ja līdz šim hibrīdu pasauli visplašāk attīstījusī „Toyota” savos modeļos hibrīdsistēmas tradicionāli kombinē ar benzīna dzinējiem, tad „Volkswagen” strādā dīzeļmotoru virzienā. Proti, mazajam, bet visnotaļ praktiskajam „twin up!” ir tādas pašas piedziņas sistēmas daļas kā vizuāli efektīgajam, taču netik praktiskajam „VW XL1” – dīzeļdzinējs, elektriskais dzinējs un automatizēta transmisija ar dubultu sajūgu (DSG).
Četrvietīgā „twin up!” degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir tikai 1,1 litrs uz 100 km.
„VW twin up!”piedziņas mehānismu, kura summārā jauda ir 55 kW, veido 0,8 litru TDI dzinējs (35 kW), elektriskais dzinējs (35 kW), 7 pakāpju DSG un energoelektronika. Aizmugurē zem aizmugurējā sēdekļa un bagāžas nodalījuma novietots litija jonu akumulators (jauda – 8,6 kWh), 12 V akumulators transportlīdzekļa elektriskajai sistēmai, kā arī 33 litru degvielas tvertne. Šī auto CO2 izmešu daudzums – 27 g/km.
Bezizmešu režīmā jeb tikai ar elektrību „twin up!” var nobraukt 50 km lielu attālumu. Līdz 60 km/h tas ieskrienas 8,8 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums elektriskajā režīmā ir 125 km/h. Plug-in piedziņas sistēmas sastāvdaļas hibrīdrežīmā ļauj sasniegt automobilim maksimālo ātrumu līdz 140 km/h un vienlaikus nodrošina mazajam automobilim augstu griezes momentu – 215 Nm. Savukārt, kad izmantot un kad neizmantot elektrisko režīmu autovadītājs var izvēlēties pats, vienkārši nospiežot e-mode pogu.
Par šī prototipa sērijveida ražošanu pagaidām ziņas netiek sniegtas.