Ņujorkas autosalonā laikā „Volkswagen Group of America” vadītājs Džonantans Braunings paziņoja, ka jau tuvākajā laikā nolemts pārtraukt minivena „Routan” izlaidi.
Viņš atzīmēja, ka „Routan” ir bijis noderīgs kā pārejas modelis, taču minivenu segments samazinās par labu krosoveriem. Acīmredzot tā vietu Ziemeļamerikas tirgū varētu ieņemt modelis, kas taps uz nesen Detroitā prezentētā „VW CrossBlue” bāzes.
Tiesa, Brauningam nav īsti taisnība par minivenu segmenta samazināšanos.
Kā liecina statistika, 2012. gadā ASV pārdots par 14% vairāk MPV nekā gadu iepriekš. Šajā jomā sevišķi ražīgi strādā „Toyota” un „Chrysler”, un nevelti „Honda” tieši Ņujorkas izstādē prezentēja jaunās paaudzes „Odyssey”.
Patiesība ir tāda, ka „VW” sadarbībā ar „Chrysler” 2008. gadā izgatavotais „Routan” izrādījās ne visai veiksmīgs modelis. Tas bija mantojis no vecākiem to sliktākās īpašības – vāciešu garlaicīgo, neizteiksmīgo dizainu un augsto cenu un komplektā amerikāņu partnera pārlieku jaudīgos, neekonomiskos dzinējus. Tik ļoti nevedās ar automobiļa tirdzniecību, ka uzņēmumam nācās divas reizes (2009. un 2012. gadā) apturēt ražošanu pārpildīto gatavās produkcijas noliktavu dēļ. Nepilnu piecu gadu laikā Ziemeļamerikā kopumā ir pārdoti 57 000 „Routan”. Salīdzinājumam, šajā laika posmā tā dvīņa „Chrysler Town & Country” realizācija pārsniegusi pusmiljona robežu.