Neskatoties uz izaicinājumiem, ar kuriem pēdējos gados, tostarp pērn, saskaras autobūve, Møller Baltic Import, Audi automobiļu importētājs un vairumtirgotājs Latvijā un Lietuvā, kā arī Volkswagen automobiļu importētājs visās Baltijas valstīs, 2022. gadā ir uzrādījis stabilu izaugsmi, pasākumā Baltijas valstu nozares žurnālistiem rezumēja uzņemuma pāstāvji. Jāatzīmē, ka preses brīfings tiešām bija organizēts ar vērienu – statistiskās atskaites bija papildinātas ar Baltijas mērogiem plašu skaitu modeļu pirizrādēm, tostarp pirmoreiz Baltijā izrādītiem koncepautomobiļiem – Audi A6 e-tron Avant un VW ID.Vizzion Concept. Interesanti, vai tuvajā izstādē Auto 2023 aprīlī šo zīmolu stendos redzēsim tik daudz jaunumus?
“Pagājušajā gadā pandēmijas izraisītajiem piegādes ķēžu pārrāvumiem sekoja arvien jauni izaicinājumi – karš Ukrainā, rekordaugsta inflācija un nenoteiktība par turpmāko attīstību teju ikvienā sfērā. Tomēr, cieši sadarbojoties ar Volkswagen un Audi rūpnīcām un mūsu mazumtirdzinecības tīklam Baltijā, ieklausoties savos klientos un pēc iespējas labāk reaģējot uz viņu vajadzībām, mēs pagājušajā gadā sasniedzām ievērojamu pieaugumu. Baltijas valstīs klientiem ir piegādāts 9281 automobilis, kas ir par 7% vairāk nekā 2021. gadā,” sacīja Møller Baltic Import izpilddirektore Ilze Grase-Ķibilde.
Viena no būtiskākajām tirgus iezīmēm arī Baltijā bija elektroauto (BEV) augošā popularitāte,
kas ļāvusi nostiprināt Audi un Volkswagen pozīcijas strauji augošajā bezizmešu spēkratu tirgū. Møller Baltic 2022.gads bija īpaši veiksmīgs šajā segmentā. Volkswagen elektromobiļu tirgus daļa visās Baltijas valstīs kopumā ir 9,2%, ieņemot 3. vietu un augošiem ID saimes modeļu pārdošanas rādītājiem. Savukārt Audi ir vadošais premium klases elektromobiļu zīmols Lietuvā un Latvijā ar 30 % tirgus daļu. Elektroauto cienītājus šogad Møller sola pārsteigt vēl ar vairākiem jaunumiem.
Žurnālisti no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas bija liecinieki vairāku iepriekš Baltijas valstīs neredzētu modeļu ekskluzīvajām prezentācijām. Tie bija konceptautomobiļi Volkswagen ID. SpaceVizzion un Audi A6 Avant e-tron, kā arī šī gada lielākie jaunumi no Volkswagen komerctransporta nodaļai – Volkswagen ID. Buzz un ID. BuzzCargo, kā arī pilnīgi jaunais Volkswagen Amarok, kura oficiālā debija plašākai publikai Baltijas valstīs gaidāma vien šī gada maijā.
Volkswagen sola vēl vairāk veicināt izaugsmi
Volkswagen Baltijas valstīs klientiem piegādāja 6408 automobiļus, un 1977 no tiem tika piegādāti Latvijā. Tas zīmolam nostiprina spēcīgu tirgus pozīciju Latvijā ar tirgus daļu 12,2%.
Volkswagen stratēģiskā paplašināšanās apvidus auto (SUV) segmentā uzrāda ievērojamus rezultātus. Visās valstīs vismaz 75% no visiem pārdotajiem auto ir SUV un vairāk nekā puse no visām pārdotajām automašīnām ir vai nu T-Cross (Nr. 1 Volkswagen modelis Lietuvā, Latvijā un Igaunijā), Tiguan (Nr. 2 Lietuvā un Latvijā, Nr. 3 Igaunijā) vai T-Roc (Nr. 2 Igaunijā un Nr. 3 Lietuvā un Latvijā). Baltijas valstīs mazo SUV tirgū Volkswagen pērn bija vadošais zīmols.
Pavisam Baltijas valstīs Volkswagen automobiļu pārdošanas apjomi auga par 7%, savukārt par 22 % pieauga pieprasījums pēc elektriskajiem ID. saimes modeļiem. Populārākais modelis šajā segmentā bija ID.4, kam sekoja ID.3 un ID.5, kas apvieno modernu SUV un kupeju.
“Mēs joprojām jūtam, ka Volkswagen potenciāls Baltijas valstīs nav izsmelts, un šogad sagaidām būtiskas pārmaiņas. 2023.gadu esam uzsākuši ar divarpus reižu lielāku pasūtījumu skaitu nekā līdz šim. Rāzošanas kapacitātei atgriežoties ierastajā režīmā, sagaidām, ka šogad klientiem tiks piegādāts par vismaz 30% vairāk jaunu automobiļu nekā pērn. Papildus mūsu pozīciju nostiprināšanai mazo SUV segmentā, mēs palielināsim arī elektrisko ID. saimes auto pārdošanas apjomus, un prognozējam, ka līdz gada beigām tie veidos aptuveni 15% no visa pārdoto automobiļu skaita,” sacīja Volkswagen zīmola vadītājs Baltijas valstīs Justs Nekrošus.
Audi: premium zīmols ar atbilstoša līmeņa ambīcijām
Audi 2022. bija rekordu gads. Lietuvā un Latvijā tika pārdoti 1058 jauni šī zīmola automobiļi, kas ir par 33% vairāk nekā gadu iepriekš. Latvijā Audi sasniedza visu laiku augstākos rādītājus BEV pārdošanas segmentā, kļūstot par Nr.1 zīmolu premium līmeņa elektroauto kategorijā un Nr.2 zīmolu visā BEV tirgū, ieskaitot apjoma (volume) zīmolus. Pilnībā elektriskais Audi e-tron Latvijā bija populārākais modelis, kam sekoja Audi Q5 un Audi Q7.
Audi šī gada sākumā Latvijas un Lietuvas tirgū jau ir atklājis divus jaunus un ļoti īpašus modeļus – Audi RS 6 performance un Audi RS 7 performance, taču gada svarīgākā pirmizrāde vēl ir priekšā: jaunais Audi Q8 e-tron abās valstīs ieradīsies martā.
Uzņēmumi arī Baltijā cerīgi raugās uz e-mobilitāti
Komerctransporta segments, kas 2021.gadā uzrādīja atveseļošanās pazīmes, aizvadītajā gadā atkal samazinājās. To galvenokārt ietekmēja piegādes ķēžu pārtraukumi un ražošanas apjomu samazinājums. Volkswagen komerctransporta nodaļa klientiem piegādāja 1257 jaunus automobiļus no Caddy, Transporter un Crafter modeļu klāsta, tādējādi nodrošinot Baltijas valstīs 9,7 % tirgus daļu.
Kā stāsta Volkswagenkomerctransporta zīmola vadītāja Baltijas valstīs Merli Ainsāre, 2022.gadā komerctransporta sektorā apgriezienus uzņēma e-mobilitāte. Mūsu tirgu sasniedza jaunākais Volkswagen Multivan, kas pirmo reizi ir peejams ar jaunu un modernu plug-in hibrīda dzinēju.
“Klienti ir gatavi elektrifikācijai – pagājušogad puse no visiem piegādātajiem Multivan modeļiem bija hibrīdi, savukārt pilnībā elektriskie ID.Buzz un ID.BuzzCargo jau iepriekšpārdošanā ieguva milzu popularitāti.Tās laikā Baltijas valstīs tika pasūtīti 200 ID.Buzzun ID. BuzzCargo, kas pie saviem īpašniekiem ceļu sāks tuvākajā laikā šogad,”solīja Merli Ainsāre.
Volkswagen komerctransporta šī gada mērķis esot uzlabot ražošanas kapacitāti, nodrošināt tirgus pieprasījumu, kā rezultātā par 30 % palielināt komerctransporta piegādes apjomu Baltijā. Vēl zīmola ambīcijas apliecinot mērķis ieņemt vadošo pozīciju BEV segmentā ar ID.Buzz saimes automobiļiem. Šī gada sākumā piedzīvotajām ID.Buzz un ID.Buzz Cargo pirmizrādēm jau maijā sekošot jaunā Volkswagen Amarok prezentācija plašai publikai. Savukārt preses brīfinga pārstāvjiem šis auto jau tika demonstrēts klātienē.