„Volkswagen Up!” klāstu papildina ar “Eco up!”. Tas var braukt ne tikai ar dabasgāzi, bet arī biometānu

Volkswagen-Eco_Up_2013_800x600_wallpaper_06

Volfsburgas autoražotājs „Volkswagen AG”, laižot klajā modeli “VW Eco up!”, paziņo, ka tas šobrīd ir pasaulē efektīvākais vieglais automobilis ar dabasgāzes dzinēju. Četrvietīgais “Eco up!” patērējot tikai 2,9 kg dabasgāzes uz 100 km. Tas atbilst CO2 izmešu apjomam tikai 79 g/km. Ēefektivitāti sekmējot arī zemas degvielas izmaksas. Vācijā, nobraucot ar “Eco up!” minētos 100 km tiekot iztērēti tikai aptuveni 3 eiro. Savukārt Eiropas lielākajā dabasgāzes tirgū Itālijā šīs izmaksas esot pat mazākas par 3 eiro.

“Volkswagen” ir veidojis automobiļus ar dabasgāzes dzinējiem kopš 1990.gadu sākuma. Šobrīd uzņēmums piedāvā sešus dabasgāzes dzinēja automobiļus dažādās klasēs – “Caddy 2.0 EcoFuel”, pagarināto “Caddy Maxi 2.0 EcoFuel” (abi109 Zs), “Touran 1.4 TSI EcoFuel”, “Passat” un “Passat Estate 1.4 TSI EcoFuel” (abi 150 Zs) un pilnībā jauno “Eco up!” (68 Zs). Nākamajā gadā ir plānots, ka arī jaunais “Golf” modelis pieredzēs debiju ar ekodegvielas dzinēju.

Cerības ieraudzīt “Eco up!” Latvijas autosalonos ir tikai 2014.gada sākumā. Jāpiebilst, ka Latvijā arī ir ierobežots CNG jeb dabasgāzes uzpildes staciju tīkls. Ja “AutoMedia.lv” nekļūdās, tādu ir mazāk nekā 10, kamēr propāna gāzes uzpildes staciju tīkls ir salīdzinoši pietiekami izvērsts.

Dabasgāzei ir ievērojami augstāki energoietilpības rādītāji, nekā benzīnam vai dīzeļdegvielai – 1,0 kg dabasgāzes ir pielīdzināmi 1,3 litriem dīzeļdegvielas vai 1,5 litriem benzīna.

Turklāt tādu automobiļu kā “Eco up!” priekšrocība ir tāda, ka tiem var izmantot ne tikai dabasgāzi, bet arī citas alternatīvās degvielas, piemēram, atjaunojamo biometānu. Biometānu ražo no augu blakusproduktiem. CO2 ziņā tas ir faktiski neitrāls, jo emitē tikai tik daudz oglekļa dioksīda, cik ticis absorbēts augu augšanas laikā. Turklāt jaunākās biometāna ražošanas metodes, piemēram, tā ieguve no salmiem, vēl vairāk mazināšot atkarību no klasiskās dabasgāzes. Piemēram, Vācijā ik gadu paliekot neizmantotas 13 miljoni tonnas salmu. Šāds apjoms biomasas teorētiski varētu kalpot par degvielu četriem miljoniem automobiļu ar dabasgāzes dzinējiem.

Ceļā uz nākotni bez atkarības no fosilajiem kurināmajiem un naftas produktiem būtiski stūrakmeņi būs dabasgāze un biometāns, kā arī ūdeņradis un metāns, uzskata „Volkswagen”. Vācijā 2012.gada vidū bija tikai 97 000 dabasgāzes dzinēju automobiļi. Turpretim Itālijā laika posmā no 2005. līdz 2011.gadam šo automobiļu skaits divkāršojās – no 382 000 līdz 785 000. Itālijā dabasgāzes dzinēju izmantošanu sekmē ar nodokļu atvieglojumiem, atlaidēm, iegādājoties jaunus auto u.c. Papildus tam tiek subsidēta arī dabasgāzes uzpildes staciju tīkla paplašināšana.

Birkas: