Zviedru autoražotājs „Volvo Cars” publicējis finansu atskaiti par pirmo pusgadu, un tajā redzamais diez vai iepriecinājis uzņēmuma ķīniešu investorus.
Šā gada pirmajos sešos mēnešos „Volvo” automašīnu ražotājs ir strādājis ar 577 miljonu kronu jeb 84 miljonu ASV dolāru zaudējumiem. Interesanti, ka pērn līdzīgā laika periodā kompānija bija guvusi 53 miljonu dolāru peļņu.
Šos zaudējumus nevar „norakstīt” tikai uz lielāku izdevumu rēķina, kas radušies sakarā ar jaunu modeļu izstrādi, jo visai būtiski ir sarucis arī uzņēmuma apgrozījums – no 9,9 miljardiem ASV dolāru pērn līdz 8,4 miljardiem šogad.
„Volvo” pārstāvji to skaidro ar objektīviem ārējiem apstākļiem,
t.i., Eiropas autotirgus ieilgušo stagnāciju un tirdzniecības krīzi ASV (kas gan skar tikai „Volvo”).
Taču uzņēmuma vadība uzskata, ka līdz gada beigām izdosies stāvokli normalizēt un zaudējumus minimizēt, pateicoties zviedru automobiļu popularitātes straujam pieaugumam Ķīnas tirgū. Piemēram, augustā šajā valstī „Volvo” realizācijas apjoms ir palielinājies par 66%.