„Volvo” vairs atlikuši tikai četri „stobri”

„Volvo Cars” 2014. gada modeļiem vairs nebūs ne piecu, ne sešu cilindru dzinēji. Turpmāk zviedru automobiļiem zem motora pārsega atradīsies tikai un vienīgi rindas četrcilindru dzinēji.

Līdzšinējo astoņu dzinēju vietā „Volvo” arsenālā palikuši vairs tikai divi „Drive-E” saimes spēka agregāti – viens benzīna motors un viens dīzelis.

Konstruktoriem bija dots uzdevums samazināt dzinēju izmēru, masu un, protams, padarīt tos ekonomiskākus un videi draudzīgākus, turklāt nezaudējot nepieciešamos jaudas parametrus. Kā izrādās, visas šīs prasības visvienkāršāk varēja izpildīt modificējot četrcilindru agregātu ar divu litru darba tilpumu.

Jaunajam motoram ir atšķirīga arhitektūra.

Atkarībā no modifikācijas tas var tikt aprīkots tikai ar turbīnu vai arī vēl papildināts ar kompresoru. Šādi ir iespējams diezgan plašā diapazonā variēt ieplūdes spiedienu, ar ko savukārt var mainīt dīzeļa dzinēja jaudu diapazonā no 120 līdz 230 ZS, bet benzīna motoram – no 140 līdz 310 ZS.

Piemēram, „Volvo S60”, „V60” un „XC60” aprīkojumā paredzēti trīs dzinēji. Benzīna motori joprojām tiek kodēti pa vecam, lai gan tagad ar T5 tiek apzīmēts četrcilindru benzīna motors ar turbīnu un 245 ZS, bet T6 ar papildu kompresora palīdzību attīsta 305 ZS. Trešais ir D4 turbodīzelis ar 181 ZS jaudu.

Jaunās paaudzes motori ir izstrādāti un tiek ražoti Zviedrijā! Acīmredzot „Volvo” ļoti saasināti uztver „laulības” ar ķīniešiem, ja allaž gandrīz paniski cenšas izcelt savu izstrādājumu skandināvisko izcelsmi.

Komplektā tiks piedāvāts izvēlēties starp sešpakāpju („Getrag”) mehānisko pārnesumkārbu un jauno astoņu pakāpju (japāņu „Aisin”) „automātu”.

Interesanti, ka „Volvo” jaunās paaudzes dzinēji konstruktīvi ir sagatavoti „sapārošanai” ar elektromotoru un ģeneratoru-starteri, proti, lai vajadzības gadījumā varētu izveidot hibrīdsistēmu. Šādi tiks radīts zviedru ģimenes jaudīgākais spēka agregāts, kas nākotnē „Volvo” lielajos modeļos aizstās līdzšinējo V8 motoru.

Birkas: