Aizvadīto 40 gadu laikā vācu autoražotāja „Volkswagen AG” 1974.gadā izlaistais kompaktklases auto „Golf” piedzīvojis jau septīto modeļa paaudzi un visā pasaulē pārdoti vairāk nekā 30 miljoni eksemplāru. Četrdesmit gadu slieksni pārvarējušais jubilārs jau ilgāku laiku bauda Eiropas pieprasītākā vieglā automobiļa statusu.
Pirms „Golf” vairākas desmitgades bija dominējis ar aizmugurē novietotu dzinēju un aizmugurējo riteņu piedziņa apveltītā, leģendārā Ferdinanda Porše radītā „VW Beetle”.
Golf I. Savukārt „Golf” aizsāka jaunu ēru, ieviešot šķērsām priekšā novietotu dzinēju un priekšējo riteņu piedziņu. Lai gan lielā pirmizrāde notika tikai maijā,
pirmais sērijveida „Golf” montāžas līniju Volfsburgā pameta 1974.gada 29.martā.
Par pirmā Golfiņa dizainu varam pateikties itāliešu autodizaina maestro Džordžeto Džudžaro (Italdesign Giugiaro). „Golf” uzdevums bija pārspēt „Beetle”, kas bija uzbūvēts vairāk kā 21,5 miljonos eksemplāru. Tā arī notika – tiem laikiem modernā un uzticamā šasija un auto funnkcionalitāte, kā arī dizains guva pircēju atsaucību. Jau 1976.gada oktobrī tika svinēta miljonā „Golf” uzbūvēšana. Laižot tirdzniecībā pirmo karsto hečbeku GTI (1976. gadā), „Volkswagen” kompaktklasē ieviesa vairāk dinamisma. Savukārt „Golf D” (atmosfērikais dīzeļdzinējs, 1976.gads) un vēlāk „Golf GTD” (turbodīzeļdzinējs, 1982.gads) iezīmēja dīzeļdzinēja automobiļu ienākšanu kompaktajā segmentā. 1979.gadā modeļu paletei pievienojās „Golf Cabriolet”.
Golf II. Sākot no 1983.gada augusta, pasažieriem vairs nevajadzēja sēdēt tik cieši līdzās, jo kārtējo reizi bija uzlabota telpas izmantošana. Faktiski šis bija Golf modelis, ar kuru Golf klasē tika ieviests regulētais katalītiskais pārveidotājs (1984. gadā), bremžu pretbloķēšanas sistēma (ABS, 1986. gadā) un elektriskais stūres pastiprinātājs; šis bija arī modelis, ko pirmo reizi bija iespējams pasūtīt ar visu riteņu piedziņas sistēmu (syncro, 1986. gadā).
Golf III. 1991.gada augustā tirdzniecībā laistais „Golf III” bija pirmais sērijas automobilis, kas, sākot no 1992.gada, bija aprīkots ar priekšējiem gaisa drošības spilveniem, savukārt ievērojami automobiļa virsbūves konstrukcijas uzlabojumi vairoja arī trieciendrošību. Šajā „Golf” debiju piedzīvoja pirmais sešu cilindru dzinējs (VR6), kruīza kontrole, dīzeļdegvielas dzinēju oksidācijas katalītiskais pārveidotājs (1991. gads) un pirmais dīzeļdegvielas dzinējs ar tiešo iesmidzināšanas sistēmu (TDI 1993. gadā). 1996.gadā par visu „Golf” standartaprīkojumu kļuva bremžu ABS sistēma, bet 1993.gadā tirdzniecībā laida arī jaunu, uz „Golf III” balstītu kabrioletu, jaunu visu riteņu piedziņas modeli (syncro II) un pirmo „Golf Variant”.
Golf IV. „Golf IV” it kā vienkāršais, bet stilistiski precīzais dizains tapa „Volkswagen” koncerna toreizējā Projektēšanas nodaļas vadītāja Hartmuta Varkusa vadībā. 1998.gadā „Volkswagen” prezentēja pirmo visu riteņu piedziņas „Golf” ar „Haldex” sajūgu – 4Motion. 2002.gadā nāca pirmie tiešās degvielas iesmidzināšanas dzinēji FSI. Tanī pat 2002.gadā tirdzniecībā laida arī ekstrēmo R32, kura maksimālais ātrums bija 250 km/h. Tieši šis klāsta labākais modelis 2003.gadā bija pirmais, kurā debitēja revolucionārā dubulta sajūga transmisija DSG.
Golf V. Šim „Golf” 2003.gadā ar lāzermetināšanas metodi darinātā virsbūve ļāva par 35% uzlabot vērpes pretestību. Tika ieviesta jauna aizmugurējā piekare un septiņpakāpju DSG robotizētā transmisija. 2006.gadā parādījās pirmie TSI benzīna dzinēji ,kuros bija apvienota turbīna (turbocharger) un kompresors (supercharger). Tanī pašā 2006.gadā debiju piedzīvoja miniveniskā modifikācija „Golf Plus”, bet 2007.gadā – „CrossGolf”, jaunais „Variant” un īpaši taupīgais „Golf BlueMotion” (4,5 l/100 km).
Golf VI. Četru gadu laikā – no 2008. līdz 2012. gada jūlijam tika saražoti vēl 2,85 miljoni – nu jau sestās „Golf” paaudzes automobiļi. Iespējams, vizuāli uzpucētais „Golf VI” ir viens no pieticīgākajiem citādi ekstravagantā dizainera Valtera da Silvas darinājumie, taču tas netraucēja turpināt modeļa panākumus. TSI benzīna dzinēji un TDI turbodīzeļdzinēju pāreja no unit injection sistēmas uz common rail sistēmu ļāva sasniegt labāku dinamiku un zemāku degvielas patēriņu.
Golf VII. 2012.gada 4.septembrī Parīzē „Volkswagen” atzīmēja „Golf VII” pasaules pirmizrādi. Jaunā „Golf” svars bija samazināts līdz pat 100 kg, tādējādi pagriežot daudz apspriesto svara palielināšanās tendenci pretējā virzienā. 2014.gadā „Golf” tika arī elektrificēts. Šobrīd pārdošanā ir pieejams „e-Golf”, ar kuru bez akumulatoru uzlādes esot iespējams nobraukt aptuveni 190 kilometrus. Šoruden tirdzniecībā tiks laists jaunais „Golf GTE3”. Tā plug-in tipa hibdrīdpiedziņas standarta degvielas patēriņš būšot 1,5 l/100 km, bet tikai elektriskā režīmā ar tas varēšot nobraukt līdz pat 50 kilometrus.