„VW Golf” ražošana sasniegusi jaunu rekordu – 30 miljonus eksemplāru

1-Golf generations

Uzņēmuma preses dienests ziņo, ka „Volkswagen” ražotnē Volfsburgā montāžas līniju pametis 30 miljonais „Golf” automobilis. Līdz šim pārdotākajam Eiropas automobilim tas ir jauns rekords. „Golf” modeļa ražošana tika uzsākta 1974.gadā un kopš tā laika pieredzētas jau septiņas „das Auto” paaudzes.

Statistiski iznāk, ka pēdējo 39 gadu gaitā jaunu „Golf” automobili ik dienu iegādājās vidēji virs 2000 cilvēku.

30 miljonais automobilis ir „Golf TDI BlueMotion” modelis.

„„Golf” vēsture ir arī autonozares attīstības vēsture. Pateicoties tādām tehnoloģijām kā pirmā „Golf” drošā priekšējo riteņu piedziņa, TDI debija trešajā „Golf” modelī, ceturtā „Golf” elektroniskā trajektorijas stabilizācijas programma ESC un dubulta sajūga transmisija, kā arī jaunās „Golf” paaudzes standarta komplektācijā iekļautā automātiskā pēcsadursmes bremzēšanas sistēma, šis automobilis ir pastāvīgi demokratizējis progresu,” rezumēja „Volkswagen” AG valdes priekšsēdētājs Martins Vinterkorns.

Septiņas „Golf” paaudzes, kas veidoja vēsturi („Volkswagen” skatījumā, redaktora piezīme).

Golf I (1974. – 1983. gads): „Tas viss sākās 1974.gadā ar revolūciju,” tā to apraksta Klauss Bišofs, „Volkswagen” Projektēšanas nodaļas vadītājs. „Solis no „Beetle uz „Golf” bija revolucionārs. Tika radīts jauns automobiļa izkārtojums, pārveidojot to no aizmugurē novietota gaisa dzesēta dzinēja automobiļa par priekšā novietota ūdens dzesēta dzinēja automobili un no aizmugurējo riteņu piedziņas automobiļa par priekšējo riteņu piedziņas automobili. Izskata ziņā „Volkswagen” dizaineri apaļās formas nomainīja pret taisnstūra formām – balstoties uz Džordžio Džudžāro izveidoto dizainu”.

Golf II (1983. – 1991. gads): Šis bija „Golf”, kurā tika ieviestas tādas „Volkswagen” tehnoloģijas kā kontrolēts katalītiskais pārveidotājs (1984.gads), ABS (1986.gads) un visu riteņu piedziņa (1986.gads). Šajā paaudzē modeļu sērija kļuva par ikonu. Marks Lihte, „Volkswagen” galvenais virsbūvju projektētājs, atceras: „Toreiz viens no svarīgākajiem brīžiem „Golf” vēsturē bija valdes locekļu lēmums turpināt attīstīt „Golf I” izskatu un konceptualizēt „Golf II”, balstoties uz „vizuālo DNS”. Tas aizsāka visu procesu, un „Volkswagen” radīja pamatu pastāvīgai modeļu sērijas attīstībai.”

Golf III (1991. – 1997. gads): 1991.gadā „Volkswagen” ar trešo „Golf” paaudzi uzsāka jaunu drošības ēru. Pirmkārt, „Golf III” bija pirmais modelis sērijā, kas 1992.gadā tika aprīkots ar drošības gaisa spilveniem, otrkārt, lielais progress virsbūvju ražošanā ļāva uzlabot to triecienizturību. Šajā „Golf” tika ieviests arī pirmais modeļu sērijas TDI dzinējs (1993.gads).

Golf IV (1997. – 2003. gads): Bijušā koncerna Projektēšanas nodaļas vadītāja Hartmuta Varkusa vadībā tika radīts precīzs dizains, kas bruģēja ceļu „Volkswagen” nākotnei. Mūsdienās speciālisti uzlūko „Golf IV” kā dizaina ikonu un sērijas pionieri. Bet, pateicoties tādām tehnoloģijām kā ESC (1998.gads) un dubulta sajūga transmisija (2002.gads), šis „Golf” bija arī mašīnbūves novators.

Golf V (2003. – 2008. gads): Tas bija „Golf”, tā komforts un, vairāk par visu, tā kvalitāte, kas atstāja daudzus biznesa klases konkurentus aiz muguras. Vērtība, kas raksturo ar lāzeri metinātās virsbūves stabilitāti, ir par 35% labāks vērpes stingums, kad 2003.gadā tirdzniecībā tika laists „Golf V”. 2007.gadā, balstoties uz „Golf V”, tika izstrādāts pirmais „Golf BlueMotion” modelis (degvielas patēriņš – 4,5 l/100 km).

Golf VI (2008. – 2012. gads): Virsbūve, kas atkal bija metināta ar lāzeri, bija tik droša, ka tā pavisam viegli izturēja EuroNCAP triecientestus, iegūstot maksimālo piecu zvaigžņu novērtējumu. TSI dzinēju triumfs un ar turbokompresoru aprīkotu dīzeļdegvielas dzinēju (TDI) pārveidošana par common rail sistēmām, ļāva iegūt vēl dinamiskāku veiktspēju un labāku degvielas ekonomiju. Priekšgājējs bija otrais „Golf BlueMotion”, kam degvielas patēriņš kombinētajā ciklā bija vien 3,8 l/100 km.

Golf VII (kopš 2012. gada): Septītajā „Golf” paaudzē svars tika samazināts par 100 kg, pagriežot daudz apspriesto svara palielināšanās tendenci pretējā virzienā. Atkarībā no izvēlētā dzinēja degvielas patēriņš bija par vairāk kā 23% mazāks kā iepriekšējam. Šīs kustības priekšgājējs ir „Golf TDI BlueMotion”, kam degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir vien 3,2 l/100 km un kurš arī ir 30 miljonais uzbūvētais šīs sērijas automobilis. „Golf VII” pavisam noteikti ieies vēsturē kā kompaktais modelis, kurā debitēja liels daudzums jaunu palīgsistēmu, piemēram, preventīvā pirmstrieciena pasažieru aizsargsistēma un automātiskā pēcsadursmes bremzēšanas sistēma – tehnoloģijas, ko pirms tam ticamāk būtu bijis atrast premium, nevis kompakto automobiļu klasē. Arī tas norāda uz autoražošanas progresa demokratizāciju.

Birkas: