„VW” grib atgriezties budžeta klasē

Jau nākamajā gadā koncerns „Volkswagen” gatavojas pieteikt jaunu budžeta klases zīmolu, ar ko plāno radīt sāncensību rumāņu „Dacia”.

Gan vācu žurnāls „Auto Bild”, gan krievu „Avtorevju”, kā arī vairāki citi autoritatīvi izdevumi, atsaucoties uz avotiem kompānijas iekšienē, vēsta, ka Eiropas lielākais autoražotājs „Volkswagen” nākamgad gatavojas izlaist B segmenta budžeta automobiļu līniju cenu diapazonā no septiņiem līdz desmit tūkstošiem eiro. Tā nonāks tirgū marķēta ar citu (pagaidām nav zināms kādu) zīmolu. Šie automobiļi visupirms būs paredzēti Latīņamerikas, Krievijas, Indijas un Ķīnas tirgiem, kā arī citām trešās pasaules valstīm, taču netiek izslēgta iespēja, ka tos varētu pārdot arī Eiropā.

„VW” budžeta modeļu līnijā pirmajā kārtā klajā tiks laists sedans ar bāzes cenu ap 7000 eiro,

universāls – no 7500 eiro un kompaktvens – no 8000 eiro. Vēlāk tiem varētu pievienoties trīsdurvju hečbeks un krosovers. Visi modeļi tiks veidoti „PQ” platformas, uz kā šobrīd bāzēts mazais hečbeks „Polo”. Dzinēju gammā paredzēti trīs un četru cilindru motori ar darba tilpumu no 1,2 līdz 1,6 l no „VW” paletes.

Topošā „VW” meitas zīmola automobiļu zemo cenu plānots panākt, izmantojot vienkāršotu konstrukciju un pieticīgākas komplektācijas. Vārdā nenosauktie kompānijas pārstāvji atzīmējuši, ka ne dizaina, ne kvalitātes, ne izmantoto tehnoloģiju ziņā budžeta zīmola spēkrati būtiski neatšķirsies no „VW” produktiem.

Krievu žurnāls „Avtorevju” atgādina, ka šā gada pirmajā pusē „VW” iegādājās tirdzniecības marku „Aleko”, ar kuru pirms pāris desmit gadiem uz Eiropu tika eksportēti „Moskvič-2141”. Šis zīmols varētu tikt izmantots vācu ražotāja budžeta modeļu līnijas marķēšanai.

Tiesa, vairāki auto tirgus analītiķi ir visai skeptiski pieminēto zemo cenu sakarā. Nevar noliegt, ka „Volkswagen Group” ir liela pieredze zemo cenu kategorijas automobiļu ražošanā, tomēr viņi uzskata, ka vācieši nespēs iekļauties 7–10 tūkstošu eiro robežās.

Birkas: