„Volkswagen” Ženēvā prezentēs neparasta izskata divvietīgu superekonomisku hibrīdautomobili „XL1”.
Lai gan tas izskatās kā no fantastikas filmas, taču ražotāja informācija liecina, ka „XL1” ir gatavs automobilis un tūdaļ pēc Ženēvas izstādes tas nonāks tirdzniecībā.
Tiesa, „VW” plāno izlaist šādu ērmu tikai 50 eksemplāru tirāžā.
Šo transportlīdzekli grūti pieskaitīt kādam no esošajiem virsbūves tipiem. Tā bāzes garums ir 2224 mm, bet virsbūve 3888 mm gara, 1665 mm plata un 1156 mm augsta. „XL1” konstrukcijas pamatā ir oglekļšķiedras karkass, kas apdarināts ar plastmasas paneļiem. Divvietīgā automobiļa masa ir 795 kg, tostarp virsbūve sver 230 kg, dzinējs un baterija kopā – 227 kg, ritošā daļa – 153 kg, interjera detaļas, ieskaitot sēdekļus – tikai 80 kg. Nav gan informācijas par to, cik šāds plastmasas „VW” ir drošs…
„XL1” hibrīdsistēmā apvienots divcilindru 800 cm3/48 ZS TDI dīzeļdzinējs un 20 kW elektromotors. Šāds spēka agregāts vidēji patērē tikai 0,9 l/100 km, bet tā CO2 izmeši nepārsniedz 21 g/km. Tīri ar elektrisko piedziņu „VW XL1” var nobraukt 50 km, bet, pieslēdzot talkā iekšdedzes dzinēju, ar vienu bāku (10 l) spēj veikt 499 kilometrus. No nulles līdz simtam tas paātrinās 12,7 sekundēs, bet automobiļa maksimālais ātrums ir 160 km/h.
Ievērojāt – fotogrāfijās redzams, ka “HL1” nav tradicioonālu sānskata spoguļu! Tos aizvieto salonā uz durvīm novietoti ekrāni. Potenciālajiem 50 īpašniekiem nāsies lauzt ieradumu, kur skatīties..
„VW” pagaidām neatklāj, cik maksās šāds „XL1”. Atsevišķi eksperti min cenu ap 40 000 eiro. Daudz! Taču kādēļ gan ne, ja ņemam vērā, ka tirdzniecībā nonāks tikai 50 automobiļi…
Piebildīsim, ka “Volkswagen” ar degvielas mazpatēriņa mašīnām aizraujas jau sen. Piemēram, jau 2003.gadā tika atrādīts arī divvietīgs (sēdēšana vienam aiz otra) konceptauto, kas pēc ražotāja paustā 100 km spēja nobraukt ar vienu litru dīzeļdegvielas. Šim spocīgajam auto bija neliela motocikla cienīgs 0,3 litru kompresijas motoriņš un spēkrata pašmasa, arī pateicoties dažādu supervieglu materiālu izmantošanai, bija tikai 290 kg. Kā redzēsiet video, turpinājums šai tēmai bija 2009.gadā, kad tika uzbūvēts tagadējam jau līdzīgs auto, taču nez vai daudzi iedomājās, ka to visai drīz laidīs pārdošanā kaut ierobežotā sērijā.