Ženēvas autoizstādē „Audi A3 e-tron Concept” piedāvās reālu ieskatu nākotnes mobilitātē, kādu to plāno „Audi”. Ingolštates uzņēmums strādā pie tā, lai elektrificētu piedziņas daļu, izmantojot plug-in tipa hibrīdtehnoloģijas.
„AutoMedia.lv” iepriekš ziņoja, ka „Audi” piebermzējis savus „zaļo” auto projektu, taču vismaz „A3” gadījumā tas tā nav. Pateicoties 204 ZS summārai hibrīda jaudai un 350 Nm griezes momentam, sportiska veiktspēja ir garantēta, teikts „Audi AG” paziņojumā. „Audi A3 e-tron” uzņem ātrumu no 0 līdz 100 km/h 7,6 sekundēs, tā maksimālais ātrums ir 222 km/h. Saskaņā ar ECE plug-in tipa hibrīdautomobiļu standartu šis piecu durvju modelis vidēji patērē 1,5 litrus degvielas uz 100 km, kas atbilst 35 gramiem CO2 izmešu uz kilometru.
Elektriskā režīmā „A3 e-tron” maksimālais ātrums ir 130 km/h un šajā režīmā iespējams nobraukt 50 km, sola ražotājs.
Par laišanu sērijveida ražošanā gan pagaidām nekas konkrēts pausts netiek, lai arī idejiski līdzīgi citu zīmolu auto jau kur tas laik kā braukā pa ceļiem.
Iekšdedzes dzinējs ir pārveidots 1,4 l TFSI agregāts, kas attīsta 150 ZS jaudu. Sajūgs savieno TFSI dzinēju ar elektromotoru, kam jauda ir 75 kW. Diska formas elektromotors ir iebūvēts jaunizveidotajā sešpakāpju „e-S tronic” transmisijā, kas novada jaudu uz priekšējiem riteņiem. Abi jaudas agregāti papildina viens otru. Elektrodzinēja maksimālais griezes moments ir pieejams pie dzinēja ātruma virs aptuveni 2000 apgriezieni minūtē, TFSI dzinēja maksimālā vilkme ir pieejama pie dzinēja ātruma no 1750 līdz 4000 apgriezieni minūtē.
„Audi A3 e-tron” var braukt gan tikai ar iekšdedzes dzinēju, gan tikai ar elektrību vai arī hibrīdrežīmā. Pat elektriskajā režīmā tas piedāvā spēcīgu paātrinājumu bez nepieciešamības izmantot TFSI dzinēju. Autovadītājs var vienlaicīgi darbināt abus jaudas agregātus (maksimāla jauda), bet atlaižot gāzes pedāli abi dzinēji uz laiku tiek deaktivizēti (ripošana). Šādi tiek novērsta dzinēja griezes momenta bremzēšana un palielinās efektivitāte.