„AutoMedia.lv” jau vairākkārt informēja par „Opel” automobiļu dzinēju atjaunošanas programmu, kas ļāvusi ieviest arī jaunu 1.6 litru darba tilpuma turbodīzeļdzinēju. Ražotāja preses dienests ziņo, ka marta sākumā Ženevas autošovā (6.–16.marts) tiks prezentēta ar šo spēka agregāta jaunu versiju aprīkota „Opel Astra”, kas kļūs par degvielas apetītes ziņā taupīgāko modeļa versiju.
Vispirms šis motors debitēja minivenā „Zafira Tourer”, bet tagad rūpēsies par taupīgāku braukšanu arī „Astra” modelī.
1,6 CDTI motors ar 136 ZS (320 Nm) jau ir pieejams gan sērijveida „Astra” hečbekam, gan sedanam, gan „Sports Tourer” universālim. Pēc NEDC (New European Driving Cycle jeb jaunais Eiropas braukšanas cikls) mērījumu standartiem, tas patērē tikai 3,9 litrus dīzeļdegvielas uz 100 km. Jaunākās paaudzes pilnībā no alumīnija veidotā turbodzinēja dažādie jaudas līmeņi spēs veiksmīgi aizstāt vecos 1,7 litru tilpuma motorus, uzskata ražotājs.
1,6 litru CDTI dzinēja 110 ZS versija būšot vēl tīrāka un ekonomiskāka, un tā savu pirmizrādi svinēs Ženēvā.
Pēc NEDC mērījumu standartiem šim motoram ir nepieciešami vien 3,7 litri dīzeļdegvielas uz 100 km, bet tā CO2 emisiju daudzums ir zem 100 g atzīmes – tikai 97 g/km. Jāpiebilst, ka 1,6 litru CDTI motors jau tagad atbilst nākotnes stingrajiem Euro 6 emisiju standartiem, vienlaicīgi arī kļūstot par „Opel” visu laiku “tīrāko” dīzeļdzinēju.
Baltijā 136 ZS 1,6 CDTI „Astra” hečbeks ar Start/Stop un sešpakāpju manuālo transmisiju būs pieejams no 17 487 eiro (Enjoy), bet sedans no 17 929 eiro (Enjoy), savukārt „Sports Tourer” (Enjoy) cena būs sākot no 18 194 eiro.
Pateicoties 110 ZS versijas ieviešanai „Astra”modeļi vēl vairāk uzlabos savu degvielas ekonomiju. Šis dzinējs lepojas ar priekšzīmīgu griezes momentu pie zemiem apgriezieniem, kā arī 300 Nm maksimālo griezes momentu (par septiņiem procentiem vairāk nekā 1,7 litru priekštecim ar tikpat ZS), uzsver ražotājs. Ar šo jaunākās paaudzes dīzeļdegvielas turbodzinēju „Astra” hečbeks, sedans un „Sports Tourer” 0–100 km/h attīsta 12,0 sekundēs un to maksimālais ātrums ir 186 km/h.
Motora jaunākā versija būs pieejama kombinācijā ar uzlaboto sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Izmaiņas skārušas pārnesumkārbu komponentus, slēgšanās mehānismus un to integrāciju automobilī. Ar zemās berzes transmisiju ātrumu pārslēgšanai ir jāpieliek minimālas pūles, tādējādi Astra 1,6 CDTI gaita ir ātrāka, precīzāka un vienmērīgāka.
110 ZS „Astra 1,6 CDTI” cenas Baltijai pagaidām vēl netiek ziņotas.